اقلیمخبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

۵۰۰ میلیارد تومان، طلب شهرداری از دستگاه‌های دولتی

شهردار کرج در نشستی مشترک با مسئولان موسسه رازی گفت: اراده مدیریت شهری بر حل مشکلات شهر و شهروندان است و بدون شک باهمت همکاران و یاری اعضای شورا از مشکلات پیش رو عبور می‌کنیم.

به گزارش مشق صلح، مصطفی سعیدی سیرائی با اشاره به مسائل فی‌مابین شهرداری و موسسه سرم‌سازی رازی گفت داد: امروز تأمین منابع مالی پروژه‌ها به دغدغه‌ای جدی برای مدیریت شهری تبدیل‌شده و از همین رو از موسسه رازی درخواست می‌شود تا فرصتی به شهرداری بدهد تا بتوانیم با تدبیر مسائل را حل کنیم.

شهردار کرج توضیح داد: مدیریت شهری در شرایط مختلف حامی موسسه رازی به‌عنوان یکی از سرمایه‌های ملی استان بوده و همین رویکرد را ادامه  خواهد داد.

سعیدی سیرائی افزود: شهرداری حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی طلب دارد و اگر این دستگاه‌ها به بخشی از تعهدات خود عمل کنند، شهرداری می‌تواند تعهدات خود را به سرم‌سازی رازی بپردازد.

وی گفت: از سال ۹۴ شهرداری متعهد شده بود تا با تخصیص اعتبار نسبت به احداث ساختمان واکسیناسیون در مجموعه موسسه رازی اقدام کند که اولین مناقصه آن برگزار شده است.

شهردار کرج ادامه داد: شهرداری آمادگی دارد این مبلغ را به‌شرط اینکه فرایند به‌کارگیری پیمانکار از طریق این موسسه صورت بگیرد، پرداخت کند.

سعیدی سیرائی اضافه کرد: احداث ساختمان واکسیناسیون فرایندی پیچیده و تخصصی است بنابراین بهتر است از طریق پیمانکاری که این موسسه انتخاب می‌کند صورت بگیرد.

به گفته وی با برنامه‌ریزی صورت گرفته منابع این پروژه به‌صورت نقدی یا واگذاری زمینی با قیمت کارشناسی شده تأمین خواهد شد.

شهردار کرج بابیان اینکه از موسسه رازی انتظار می‌رود شرایط اقتصادی شهرداری را هم مدنظر قرار دهد تا با همکاری دوجانبه این پروژه هر چه سریع‌تر احداث و به بهره‌برداری برسد.

تلاش مدیریت شهری بر تعامل و انجام تعهدات گذشته متمرکز است

به گفته سعیدی سیرائی، شهرداری از سال ۸۹ حدود ۵۳ واحد ۱۰۰ متری از تعاون مسکن کارکنان موسسه رازی طلب دارد و درخواست می‌شود تعامل لازم برای تحقق حقوق شهرداری در این زمینه صورت بگیرد.

وی ابراز کرد: تاکنون حدود دو میلیارد تومان از عوارض موسسه رازی تهاتر شده که از طریق این اقدامات می‌توان به افزایش تعامل بین شهرداری و موسسه رازی امیدوار بود.

شهردار کرج ادامه داد: مسائل و مشکلات شهرداری و موسسه رازی باید در قالب جلسات تخصصی‌تر پیگیری شود تا بتوانیم اهداف پیش رو را به‌صورت قانونی پیگیری کنیم.

سعیدی سیرائی بابیان اینکه تلاش این دوره از مدیریت شهری بر تعامل، همکاری و انجام تعهدات گذشته متمرکز است، گفت: بدون شک اگر این تعهدات به‌موقع انجام می‌شد، امروز شهرداری ناچار به پرداخت هزینه‌های سنگین نبود و می‌توانست منابع خود را برای خدمات‌رسانی بیشتر به شهروندان هزینه کند.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا