اجتماعیاقلیمخبردر شهرویژه سطح دویادداشت

بوستان ایران کوچک از ایده تا اجرا

۱۰ سال پیش طی دیداری با شهردار وقت کرج _جناب آقای آقازاده _ لزوم تاسیس بوستان ایران کوچک را یاد آور شدم.

به گزارش مشق صلح، مهراب رجبی رییس بنیاد البرزشناسی در یادداشتی چگونگی تبدیل بوستان ایران کوچک از ایده تا اجرا را تشریح کرد.

«بوستان ایران کوچک»

ده سال پیش طی دیداری با شهردار وقت کرج -جناب آقای آقازاده- لزوم تاسیس بوستان ایران کوچک را یاد آور شدم.

در سال ۱۳۹۱ ایشان که انسانی پر انگیزه بوده -و هستند – اتاقی را در محل فرهنگسرای کوثر در اختیار موسسه علمی فرهنگی «خانه گسترش فرهنگ و پژوهشهای البرز» که توسط این حقیر تاسیس و اداره می شود قرار دادند، در همین تاریخ، مجددا مساله تاسیس پارک ایران کوچک به بحث گذاشته شد و جوانب مختلف آن مورد بررسی قرار گرفت.

در سال ۱۳۹۳ ایجاد بوستان یاد شده از طریق گفتگو با شهردار جایگزین -جناب آقای ترکاشوند- مورد پیگیری قرار گرفت، در آن جلسه که جناب آقای مهندس عباس زارع نیز حضور داشتند، قرار شد پس از تکمیل ساختمان «موزه هنر البرز» که اینک «با عنوان زیبای «خانه هنرمندان» دایر می باشد، اقدامات لازم، خصوصا رایزنیهای اقناعی با اعضای شورای اسلامی شهر صورت پذیرد در همین راستا، گفتگویی با جناب آقای مهندس دادگو داشتم، که ماحصل آن منتج به صدور نامه ای به برادر ارجمندم جناب آقای زارع -که نقشی اساسی در تشکیل بوستان داشتند- شد.

امروز پنجشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه صنایع دستی استانهای البرز و قزوین، با برادرم جناب آقای زارع، مروری به گذشته داشتیم و یادی شد از تلاشهای صورت گرفته در ده سال اخیر. تلاشهای خالصانه ای که عشق به البرز و دلدادگی به ایران، منشاء آن بود. عشق، علاقه و اشتیاقی که علاوه بر عزیزان یاد شده دهها انسان شیفته و فرهیخته دیگر -به صورت پنهان و آشکار- در آن نقش داشته و حاصل آن نیات پاک و زحمات بی شائبه، تشکیل بوستان ایران کوچک، در کرج عزیز و البرز شریف و ایران بزرگ سرفراز می باشد، مکانی بس زیبا و با اعتبار که نمایشگر وجوهی از دیرینگی و پایندگی، و همچنین بیانگر عظمت و اعتلای ایران می باشد.

ز خاک کوی تو هرگه که دم زند حافظ
نسیم گلشن جان، در مشام ما افتد.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا