خبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

تکدی گرى، خدشه به سیماى شهر است

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرج: جمع‌ آ‌وری معتادان متجاهر قانونا با فرمانداری کرج است.

به گزارش پایگاه خبرى مشق صلح، غلامرضا رضوانی با اعلام آغاز طرح جمع آوری متکدیان با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در کرج، گفت: در مرحله نخست این طرح تعدادی از متکدیان سطح شهر کرج جمع‌آوری و تحویل مراجع قانونی شدند.

 وی با اشاره به اینکه طرح مذکور تا پایان جمع‌آوری آخرین فرد متکدی در کلانشهر کرج ادامه خواهد داشت،‌ افزود: برخی از این افراد نیازمند واقعی نیستند و سیمای  شهر کرج را مخدوش کرده‌اند.

رضوانی گفت: افراد نیازمندِ واقعی بر اساس تکلیف قانونی به کمیته امداد استان تحویل داده می‌شوند تا برای آنان پرونده حمایتی  تشکیل شود.

وی ادامه داد: متکدیانی که دارای معلولیت هستند نیز تحویل بهزیستی استان خواهند شد.

رضوانی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد متکدیان کلانشهر کرج از اتباع بیگانه هستند، افزود: متکدیان اتباع بیگانه ۲ دسته هستند یک دسته به صورت مجاز  وارد کشور شده و باید بازگشت به کشورشان تحویل نیروی انتظامی شوند.

وی در بخش دیگری به معضل  زباله گردی معتادان در مناطق مختلف کلانشهر کرج اشاره کرد و یادآور شد: این افراد جمع آوری و تحویل اردوگاه بازپروری معتادان استان البرز خواهند شد.

سرپرست معاونت خدمات شهر شهرداری کرج اظهار داشت: البته تعدادی از زباله گردها تحت پوشش شرکت خدماتی وابسته به سازمان مدیریت پسماند کرج هستند که با رعایت الزامات بهداشتی اقدام به تفکیک زباله ها از مبدا می کنند.

رضوانی اظهارداشت: ۲۲۰ معتاد متجاهر و زباله گرد طی روزهای اخیر  در کرج جمع آوری به  این مراکز بازپروری و ترک اعتیاد تحویل داده شدند.

این مسوول تصریح کرد که تکلیف قانونی جمع‌ آ‌وری معتادان متجاهر با فرمانداری کرج است که معاونت خدمات شهری شهرداری کرج نیز مکانی را در اختیار نیروی انتظامی و بهزیستی برای بانوان قرار داده که بانوان در این مکان‌ها غربالگری شوند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرج همچنین اظهارداشت: گرمخانه بانوان در پارک چمران کرج با ظرفیت ۳۰ نفر فعال شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونا حتی یک نفر از بانوان این گرمخانه مبتلا به کووید ۱۹ نشدند و با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا تمام بانوان بی سرپناه تاکنون هر ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رضوانی یادآورشد: یک واحد گرمخانه هم برای مردان بی سرپناه در میدان توحید کرج است، ضمن آنکه مقدمات فعالسازی گرمخانه دیگری در کرج فراهم شده که در صورت لزوم بر روی افراد بی سرپناه گشوده خواهد شد.

 

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا