خبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

افتتاح مترو چهارراه طالقانى چه زمانى است؟

شهردار کرج در خصوص بهره برداری ایستگاه‌ چهارراه طالقانی تا ۴۵ متری گلشهر گفت: اگر همین امروز اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان در اختيار داشته باشیم حدود ۱۱ ماه ديگر كار اين پروژه به پايان ميرسد.

به گزارش پایگاه خبرى مشق صلح، مصطفی سعیدی سیرائی با اشاره به اولویت‌های پیش روی شهرداری اظهار کرد: ساماندهی بودجه مهمترین اولویت شهرداری است چون برای تصمیم گیری در هر موضوعی لازم است که بودجه واقعی احصاء شده باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه فرایند تصویب بودجه شهرداری کرج در سنوات گذشته واقعی نبوده و همین مشکلاتی را برای شهر و شهروندان ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: قطعا امسال برنامه‌ای برای افزایش بودجه نداریم و سعی داریم بر اساس بودجه واقعی اجرای طرح‌ها و پروژه‌های پیش بینی شده را اولویت بندی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به شرایط دشواری که شهرداری با آن مواجه است، توضیح داد: مشکلات اقتصادی، بدهی شهرداری و اعمال تحریم‌ها باعث شده شهرداری برای پیگیری اهداف خود با موانعی روبرو باشد.

این مسئول با اشاره به میزان بدهی شهرداری گفت: در حال حاضر شهرداری ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد که ۱۴۰۰ میلیارد تومان آن بدهی به بانک شهر است و بخشی از آن هم به اوراق مربوط به قطار شهری، اتوبوسرانی، چک‌های صادر شده برای پروژه‌ها و … مرتبط است.

سیرائی به شفاف سازی در خصوص پروژه قطار شهری و تاخیر در بهره برداری از آن تاکید کرد: برای بهره برداری از ایستگاه‌های F تاK  یعنی از چهارراه طالقانی تا ۴۵ متری گلشهر اگر همین امروز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشته باشیم، حدود ۱۱ ماه زمان نیاز است.

وی اضافه کرد: بدون شک تامین این اعتبار در شرایط فعلی کار ساده‌ای نیست به همین دلیل ممکن است بهره برداری کامل از این پروژه رساندن آن به مرحله مسافرگیری زمان بیشتری ببرد.

شهردار کرج در خصوص پروژه بزرگراه شمالی هم توضیح داد: تنها برای ساخت پل B۳  این پروژه بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اگر ۴ هزار میلیارد مورد نیاز برای تکمیل این پروژه تامین شود، بهره برداری از آن حداقل ۲۴ ماه زمان می برد.

وی اضافه کرد: پروژه بزرگراه شمالی مشکلات متعددی دارد که باعث شده روند تکمیل آن سرعت قابل قبولی نداشته باشد.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا