اقلیمخبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

قاسم پور: دستگاه های کم کار در حوزه امور جوانان شناسایى شوند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان با اشاره به نگاه دولت سیزدهم و ریيس جمهور در توجه به جوان گرایی و انتخاب مدیران جوان در مسندهای مدیریتی، ابراز تأسف کرد که دستگاه های متولی امر استانی و شهرستانی این زمینه کم کار هستند.

به گزارش پایگاه خبرى مشق صلح، غفور قاسم پور در جلسه ساماندهی امور جوانان و شورای ورزش شهرستان که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان،روسای هیأت های ورزشی، رئیس مجمع جوانان کشور و…برگزار شد، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به یگان های نظامی استان البرز و شهرستان کرج که در تأمین نظم و امنیت وآرامش شهرستان در تلاش هستند، پیشاپیش در آستانه هفته تربیت بدنی با تبریک به جامعه ورزشی، صحبت های خود را خطاب به مسئولان غایب در جلسه ساماندهی امور جوانان آغاز کرد.

قاسم پور با بیان اینکه نشاط اجتماعی در سونامی پسا کرونا، بارقه ای از امید را در جامعه تسری خواهد بخشید؛ با حائز اهمیت دانستن نقش شورای جوانان در مطالبه گری امور جوانان گفت:  ۱۴ دستگاه به طور مستقیم متولی امور جوانان هستند و باید علت کم کاری ها و بی توجهی های خود را به این حوزه توضیح دهند، فرمانداری کرج نیز در جایگاه معاونت استانداری و شورای تأمین شهرستان محسوب می شود؛ بنده نیز به اعضای غایب در جلسه شورای جوانان تذکر جدی خواهم داد که چرا وظیفه ایجاد نشاط اجتماعی را نادیده انگاشته اند.

قاسم پور با اشاره به نگاه دولت سیزدهم و شخص ریاست محترم جمهوری در توجه به جوان گرایی و انتخاب مدیران جوان در مسندهای مدیریتی، ابراز تأسف کرد که دستگاه های متولی امر استانی و شهرستانی این زمینه کم کار هستند  و خواستار شناسایی دستگاه های کم کار در حوزه امور جوانان شد.

وی با بیان اینکه زیبنده استان البرز و شهرستان کرج نیست که برغم وجود استعدادهای جوانان، فعالیت‌های امور جوانان در ردیف آخر کشور قرار بگیرد؛ تصریح کرد: دستگاه های متولی باید گزارش بدهند که در حوزه جوانان چه کارهایی انجام داده اند.

قاسم پور با تأکید بر لزوم تشکیل جلسات ماهیانه شورای جوانان و پیگیری مصوبات آن گفت:  تشکیل جلسات خوب است اما اگر خروجی نداشته باشد ماحصلی بدنبال نخواهد داشت بنابراین انتظار می رود که مصوبات پیگیری و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه جوانان موتور محرک هر جامعه ای هستند و دستگاه های متولی باید مقوله جوانان را جدی بگیرند؛ افزود: متولی ساماندهی امورجوانان تنها  فرمانداری نیست و دستگاه های مختلفی در این زمینه باید پای کار بیایند تا سرانه نشاط اجتماعی در استان البرز و شهرستان کرج را بالا ببریم.

معاون استاندار گفت: مکاتبه لازم با استاندار البرز برای افزایش سهم اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان استان صورت می گیرد، تا زمینه ای باشد برای تجهیز خانه های ورزشی در شهرستان کرج این موضوع در روستاها نیز توسط بخشداران مورد پیگیری قرار می گیرد.

فرماندار کرج همچنین در پی طرح موضوع از سرگیری و احیاء دوباره سایت هوایی کرج قول مساعد تا این مطالبه را در شورای تأمین شهرستان با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز مورد پیگیری قرار دهد.

فرماندار کرج تجهیز خانه های اوقات فراغت جوانان توسط شهرداری ها و روسای ادارات را بعنوان مصوبه قرار داد و گفت: لیست امکانات مورد نیز توسط اداره کل ورزش و جوانان اعلام شود.

معاون استاندار همچنین در خصوص احیاء دوباره باشگاه های ورزشی نیز بیان کرد: کرونا به اصناف خسارت های جدی وارد کرد و حوزه ورزش هم از آسیب های آن مصون نماند، تسهیلاتی نیز مصوب شد اما بجهت سود بالای بانکی مورد  استقبال قرار نگرفت باید در این زمینه نیز جلسه اختصاصی با بانک ها ترتیب داده شود تا با ارائه تسهیلات مناسب به باشگاه داران بتوانیم فعالیت های مراکز ورزشی را در سطح شهر دوباره احیاء کنیم.

فرماندار کرج در خصوص اجرای قانون تسهیلات ازدواج جوانان نیز گفت: این قانون چندین سال است که به تصویب رسیده اما در سطح کشور اجرایی نشده است، در جلسه ای که محضر آیت الله حسینی همدانی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم شهرستان کرج داشتیم ایشان نیز مصرانه پیگیر اجرای این قانون بودند، که باید به جد مورد پیگیری قرار دهیم.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا