خبرخبر فوریسیاسیورزشیویژهویژه سطح دو

دو مدال طلا، سهم ساروى و یوسفى

نماینده سنگین وزن کشتی فرنگی ایران و نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم برای نخستین بار در تاریخ کشتی فرنگی ایران به مدال طلای جهان رسیدند.

به گزارش پایگاه خبرى مشق صلح، علی اکبر یوسفی نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران و دارنده مدال های طلای جوانان و زیر ۲۳ سال جهان و طلای بزرگسالان آسیا در دیدار فینال مقابل زورابی گدخاری دارنده مدال برنز اروپا از روسیه به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسید و اولین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی ایران در سنگین وزن رقابت های قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

کشتی فرنگی ایران در سنگین وزن تاکنون موفق به حضور در فینال رقابت های قهرمانی جهان نشده و یوسفی پیش از این با صعود به فینال به عنوان اولین سنگین وزن تاریخ کشتی فرنگی ایران نام گرفت که راهی فینال رقابت های قهرمانی جهان شده بود. پیش از این تنها بشیر باباجان زاده در مسابقات جهانی ۲۰۱۱ استانبول موفق به کسب مدال برنز جهان در سنگین وزن شده بود.

محمدهادی ساروی نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم کشورمان در فینال این وزن در پیکارهای قهرمانی جهان در اسلو با برتری مقابل حریف مجارستانی نخستین مدال طلای تیم ملی در این مسابقه‌ها را کسب کرد. آخرین بار در این وزن امیر علی‌اکبری در جهانی ۲۰۱۰ طلا گرفته بود.

محمدهادی ساروی دارنده مدال برنز المپیک در مبارزه فینال به مصاف آلکس زوک نفر پنجم المپیک از مجارستان رفت و حریف خود را با نتیجه سه بر یک شکست داد و قهرمان جهان شد و نخستین مدال طلای تیم ملی را در اسلو به نام خود ثبت کرد.

همچنین فردا (یکشنبه) محمدرضا گرایی در فینال وزن ۶۷ کیلوگرم باید به مصاف نظیر عبدالله‌یف دارنده مدال نقره اروپا از روسیه و میثم دلخانی در فینال وزن ۶۳ کیلوگرم نیز لری آبولادزه دارنده مدال برنز اروپا از گرجستان را پیش رو دارد.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا