خبرخبر فوریدر شهرویژهویژه سطح دویادداشت

با هم حرف بزنیم!

حلقه مفقوده ی این روزها «صحبت نکرد» و به عبارتی «نداشتن دیالوگ های مشترک و محترم است.»

به گزارش پایگاه خبری مشق صلح، اگر از صحبت های حامد بهداد؛ «لذت می برم از زیستن حتی به غلط، لذت می برم از زندگی حتی به غلط» وام بگیریم وآن را اینطور هم تعبیر کنیم که؛ لذت می برم از صحبت کردن حتی به غلط، بسیاری از التهاب ها فروکش خواهد کرد. شاید حلقه مفقوده ی این روزها «صحبت نکرد» و به عبارتی «نداشتن دیالوگ های مشترک و محترم است.»

مجتبی حاج قاسمی عضو شورای شهر کرج بعد از تایید حکم مصطفی سعیدی سیرائی و شهردار شدن او متنی را نوشته و در آن ضمن برادر خطاب کردن وی، دوستانه راهنمایی هایی کرده که کمتر سابقه داشته و شاید باید آن را مقدمه ای برای برطرف شدن نقیصه ی «حرف زد» دانست اما  برخی همه چیزدانِ منفعت طلب به جای تجمید و تشویق این روش، به طرز شگفت آوری اقدام به نفیِ آن کرده و از بندهای این نامه بعضا برداشت های عجولانه و عجیب و غریب داشته اند!

وقتی توان و مهارت حرف زدن نداریم و به جای حرف زدن با واکنش هایی نا متعارف سعی در تنظیم روابط خود می کنیم نتیجه می شود بلبشوهایی که شاهدیم.

باید بیاموزیم به جای تحتِ فشار گذاشتن حرف بزنیم، باید بیاموزیم به جای نقد کردن و علامه دهربازی دوستانه و محترمانه با یکدیگر گفت و گو کنیم که حل بسیاری از مشکلات با همین قدم اول آغاز خواهد شد.

به جای بستن فضای گفت و گو و نقد هایی بی پایه و اساس (که این روزها بیشتر از هر روز دیگری شاهدیم) باید زمینه نزدیک شدن آدم ها را فراهم کنیم که این مهم نه از راه نقدهای غیرمنصفانه و دخیل کردنِ عموها و دایی ها، که از مسیر برقراری دیالوگ ممکن خواهد بود.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا