خبرخبر فوریورزشیویژهویژه سطح دو

سنگین وزنان کشتى، تاریخ ساز شدند

محمدهادی ساروی و علی‌اکبر یوسفی فرنگی‌کاران ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم ایران به فینال رقابت‌های جهانی سال ۲۰۲۱ در نروژ راه یافتند.

به گزارش پایگاه خبرى مشق صلح، پیکارهای مقدماتی سه وزن ۶۰، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم از ساعت ۱۲ امروز (جمعه) به وقت تهران در سالن جوردال آمفی شهر اسلو پایتخت نروژ آغاز شد.

محمدهادی ساروی دارنده مدال برنز المپیک در وزن ۹۷ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۴ آرتور سارگسیان قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از روسیه  را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۹ بر یک گئورگی ملیا از گرجستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.  وی در این مرحله مقابل نیکولوز کاخلاشویلی دارنده مدال نقره اروپا از ایتالیا با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم علی‌اکبر یوسفی دارنده طلای امیدهای جهان پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۶ بر یک داوید اوواسپیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر  یک اسکار مارویک از نروژ را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در مبارزه فینال به مصاف یاسمانی آکوستا فرناندز دارنده مدال برنز جهان و فرنگی‌کار کوبایی‌الاصل از شیلی رفت و در یک کشتی حساس حریف قدرتمند خود را ۲ بر یک شکست داد و به فینال راه پیدا کرد.

علی‌اکبر یوسفی با حضور در فینال نام خود را به عنوان نخستین فینالیست در سنگین وزن کشتی فرنگی ثبت کرد. در این وزن پیش از این بشیر باباجانزاده با کسب مدال برنز در جهانی ۲۰۱۱ استانبول موفق به اولین و آخرین مدال سنگین وزن کشتی فرنگی در پیکارهای جهانی شد. در المپیک نیز در سنگین وزن، کشتی ایران موفق به کسب مدال نشده است.

اسامی فینالیست‌های سه وزن دوم به شرح زیر است:

۶۰ کیلوگرم: ویکتور چیوبانو (مولداوی) – ژولامان شارشنبکوف (قرقیزستان)
۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی (ایران)- الکس زوکه (مجارستان)
۱۳۰ کیلوگرم: علی اکبر یوسفی (ایران) – زورابی گدخوری (روسیه)

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا