خبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

به دنبال وحدت ملى در دولت لبنان هستیم

وزیر امور خارجه در ديدار با همتاى لبنانى خود ضمن تبريك تشكيل دولت جديد آن را گام مهمی برای رسیدن به وحدت ملی در لبنان توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبرى مشق صلح، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه لبنان در مورد موضوعات مورد علاقه و مشترک دو کشور گفت و گو کردند.

امیرعبداللهیان در این دیدار تشکیل دولت جدید لبنان را به همتای خود تبریک گفت و آن را گام مهمی برای رسیدن به وحدت ملی در لبنان توصیف کرد.

وزیر خارجه کشورمان همچنین اراده جمهوری اسلامی ایران برای استمرار پشتیبانی از لبنان در عرصه‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد و افزود: ظرفیت‌های بزرگ برای گسترش همه جانبه مناسبات میان دو کشور وجود دارد. در بخش اقتصادی فرصت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف برای توسعه همکاری‌ها داریم و با کنترل همه‌گیری کرونا می ‌وانیم گردشگری میان دو کشور را نیز گسترش دهیم.

امیرعبداللهیان از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه لبنان نیز در این ملاقات با یادآوری روابط تاریخی و عمیق میان دو ملت اظهار کرد: توافقات بسیاری میان دو کشور وجود دارند که باید اجرایی شوند.

وی در بخشی از اظهارات خود، به تاثیر مشکل بحران سوریه بر اقتصاد لبنان اشاره کرد و تصمیم دولت لبنان برای برطرف کردن مشکلات با سوریه را مورد تاکید قرار داد.

امیر عبداللهیان در این نشست از وزیر امور خارجه لبنان دعوت به عمل آورد تا به منظور استمرار مشورت‌های سیاسی موجود میان دو کشور به تهران سفر کند که این دعوت مورد پذیرش وزیر لبنانی قرار گرفت.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا