خبرویژهویژه سطح دو

احتمال بارش باران در نیمی از استان‌ها

پیش‌بینی‌ سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که امروز در بیش از نیمی از استان‌های کشور بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبرى مشق صلح، امروز در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، در ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، سمنان، البرز و قزوین بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما ادامه خواهد داشت.

احتمال دارد بارش‌های امروز در استان‌های گیلان، اردبیل، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی با بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و آب گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید همراه باشد. همچنین طی امروز دریای خزر مواج خواهد بود.

بعد از ظهر امروز نیز در ارتفاعات کرمان و هرمزگان احتمال رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید وجود دارد.

همچنین، در روزهای جمعه و شنبه در سواحل شمالی کشور و شرق اردبیل بارش‌ها به شکل پراکنده ادامه پیدا می‌کند.

نکته قابل توجه اینکه در روزهای یک شنبه و دوشنبه تنها در استان گیلان و شرق اردبیل با بارش خفیفی رو به رو می‌شویم، اما در سایر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود.

طی روزهای شنبه ویکشنبه در شمال شرق و شرق کشور بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش دما را خواهیم داشت. این کاهش با وزش باد شدید و در برخی از  نقاط هم با گرد و خاک همراه خواهد بود.

همچنین، روزهای پنج شنبه و جمعه در شمال غرب، غرب، سواحل شمالی کشور و استان‌هایی که در دامنه‌های جنوبی البرز واقع شده‌اند روند کاهش نسبی دما را خواهیم داشت.

این در حالی است که از روز یکشنبه در نوار غربی کشور و سواحل دریای خزر جوی آرام همراه با روند افزایش نسبی دما را پیش بینی می‌کنیم.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا