خبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

دانش آموزان واکسینه میشوند

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز خبر داد: روند اجرایی واکسیناسیون براى دانش آموزان در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبرى مشق صلح، فرشید علیزاده با اشاره به اینکه تزریق واکسن برای دانش آموزان اختیاری است،اظهارداشت: والدین برای ثبت نام و دریافت نوبت به سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا به نشانی www.salamat.gov.ir مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا، دانش آموزان از آموزش حضوری محروم بوده‌اند و با وجود تلاش‌ شبانه‌روزی معلمان و ارائه آموزش به صورت مجازی و غیرحضوری، صدمات زیادی به تعلیم و تربیت دانش آموزان وارد شده است،افزود: اطلاع رسانی لازم به منظور ترغیب دانش‌آموزان به واکسینه شدن علیه بیماری کرونا در بستر شبکه شاد و پیامک برای اولیای دانش آموزان از طریق مدارس محل تحصیل آنان ارسال شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز بیان داشت: مهمترین عامل قطع زنجیره کرونا، تزریق واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه است.

علیزاده خاطرنشان کرد: مهمترین دغدغه مسوولان آموزش و پرورش، تزریق واکسن کرونا به دانش آموزان است بنابراین از تمامی خانواده‌ها نسبت به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد:  با وجود اینکه  تزریق واکسن  برای دانش آموزان اجباری نیست اما از دانش آموزان درخواست می‌شود هر چه سریع ترجهت تزریق واکسن اقدام کنند.

وی تصریح کرد: باید با ترغیب اولیا و دانش آموزان برای تزریق واکسن از تمام ظرفیت ها استفاده کنیم تا فضای ایمن و بدون دغدغه ای برای تحصیل دانش آموزان فراهم شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: دانش آموزان به هنگام مراجعه شناسنامه خود را به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه واکسن، نقش مهمی در جلوگیری به ویروس کرونا دارد و به همین دلیل تمامی افراد باید برای دریافت واکسن تعجیل کنند،عنوان کرد: واکسن سینوفارم برای سنین بالای ۱۲ سال تزریق می‌شود و سازمان غذا و دارو کشور این واکسن را تأیید کرده است.

علیزاده گفت: همه معلمان رسمی، مدارس غیردولتی،نیروهای اداری ،خدماتی، سرباز معلمان و آموزشیاران نهضت سواد آموزی البرز بجز موارد خاص واکسینه شدند.

وی اظهارداشت: برای حضور تدریجی دانش آموزان در مدارس علاوه بر انجام واکسیناسیون نیاز به رعایت پروتکل های بهداشتی و آماده سازی مدارس است که در البرز برای تجهیز مدارس درقالب کاروان مهربانشاط ۲ میلیارد تومان هزینه شد و تیم های بازدید بر روند آماده سازی مدارس استان نظارت دارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرزتاکید کرد: در فرآیند تعلیم و تربیت سلامت فرهنگیان و دانش آموزان در اولویت قرار دارد.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا