اقلیمویژه سطح دو

اجتماع جاماندگان اربعین حسینى

همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و همزمان با سراسر کشور مراسم عزاداری و پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی با حضور دهها هزار نفر در نقاط مختلف استان البرز برگزار شد.

به گزارش پایماه خبرى مشق صلح، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز  گفت: تجمع بزرگ جاماندگان اربعین حسینی برای هفتمین سال متوالی با حضور بیش از ۲۰ هزار نفر از عزاداران برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی دشتکی افزود:  مراسم عزاداری و پیاده روی از ساعت هشت صبح روز اربعین حسینی از دو مبدا جدا به سمت آستان مقدس امامزاده محمد (ع) آغاز شد که یکی از میدان سپاه به سمت خیابان شهید بهشتی و سپس خیابان انقلاب بوده و دیگری از میدان حصارک آغاز و به سمت خیابان انقلاب حصارک حرکت کردند که هر دو گروه به هم پیوسته و به سمت آستان مقدس امامزاده محمد (ع) عزاداری کردند.

پی به آماده سازی صحن ها و فضاسازی در بقاع متبرکه و دعوت از هیئات مذهبی برای اجرای برنامه در شب و روز اربعین اشاره کرد و افزود: بیش از ۳۰ هیات مذهبی برای اجرای مراسم در این دو روز اعلام آمادگی کردند که به نوبت و طبق برنامه در بقاع حضور می یابند.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه های اربعین حسینی در تمام بقاع متبرکه استان، قرائت زیارت اباعبدالله الحسین در شب اربعین به طور هماهنگ با اماکن مقدس سراسر کشور با عنوان «به تو از دو سلام» و پخش از شبکه استانی می باشد.

برگزاری موکب های نمادین در بقاع متبرکه

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های امسال فراخوان به هیئات مذهبی دارای موکب بوده که نتوانسته اند در کشور عراق موکب برپا کنند تا موکب های نمادین خود را در قالب ایستگاه های صلواتی در بقاع متبرکه راه اندازی کنند.

وی اضافه کرد: در همین راستا در بقعه متبرکه امامزاده محمد (ع) حدود ۴۰ ایستگاه صلواتی شامل خدمات آرایشگاه، خیاطی، کفشدوزی و کفاشی، مشاوره، خدمات پزشکی و پذیرایی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در روز اربعین حسینی بیش از ۱۲ هزار پرس غذای گرم بین عزاداران توزیع می شود، گفت: مراسم عزاداری در بقاع متبرکه شاخص از ساعت ۱۰ صبح با قرائت زیارت اربعین و چهارپایه خوانی و دمام زنی آغاز شده که تا نماز ظهر و عصر ادامه یافت.

دشتکی افزود: امروز در روز اربعین حسینی در این امامزاده مراسم قرعه کشی در بین عزاداران برگزار شد  بطوریکه به ۱۴ نفر از عزاداران هزینه کامل سفر به کربلا اهدا شد که این کار با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز، شورای شهر کرج و ستاد برگزاری مراسمات مذهبی غرب کرج انجام شده است.

وی به برگزاری مراسم عزاداری و پیاده روی اربعین در دیگر بقاع متبرکه اشاره کرد و اظهار داشت: راهپیمایی عزاداران به سمت آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) مهرشهر کرج نیز از دو مسیر پل سوم خرداد و فاز چهار مهرشهر به سمت امامزاده انجام شد.

وی با بیان اینکه در این محوطه این امامزاده نیز ۲۰ غرفه ایستگاه صلواتی راه اندازی شده، گفت: در این امامزاده علاوه بر برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس، شبیه سازی بین الحرمین نیز انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز به برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین در اشتهارد نیز اشاره کرد و افزود: این مراسم در اشتهارد به دلیل کویری بودن حال و هوایی خاص پیدا می کند به طوریکه این مراسم از آستان مقدس امامزادگان ام کبری و ام صغری (س) به سمت امامزاده سلیمان انجام شده است.

وی پیش بینی کرد که در روز اربعین حسینی بیش از ۵۰ هزار پرس غذای گرم طبخ و توزیع شود.

در استان البرز ۱۰۰امامزاده واجب التعظیم وجوددارد که مراسم عزاداری اربعین حسینی در ۴۵ امامزاده برگزار شده است.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا