ویژه سطح دو

چرا روشنایى محور کرج – چالوس نامناسب است؟

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: متاسفانه گاه و بیگاه شاهد سرقت تجهیزات و ادوات روشنایی محورها هستیم که این امر تامین مستمر روشنایی این مسیرها را با مشکل مواجه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبرى مشق صلح، علی زندی فر با اشاره به گلایه برخی مسافران از نامناسب بودن روشنایی برخی از نقاط محور کرج – چالوس اظهار کرد: بخشی از روشنایی این مسیر در طول سال‌های گذشته انجام شده و بخشی هم به دلیل عدم تامین اعتبار لازم اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه همه نقاط پرخطر و حساس این محور مثل محدوده ورودی به تونل‌ها، فضای داخلی تونل‌ها و … به روشنایی مناسبی مجهز هستند و وضعیت آنها هم به صورت مستمر توسط نیروهای راهداری بررسی می‌شود.

این مسئول با اشاره به برخی از مشکلات تامین روشنایی محورهای مواصلاتی البرز گفت: متاسفانه گاه و بیگاه شاهد سرقت تجهیزات و ادوات روشنایی محورها هستیم که این امر تامین مستمر روشنایی این مسیرها را با مشکل مواجه می‌کند.

وی همچنین به بحث شیارهای ایجاد شده در مسیر جاده چالوس که به گفته برخی مسافران گاه منجر به وقوع تصادفات رانندگی می‌شود، اشاره کردو گفت: بیش از هفت سال پیش عملیات آسفالت ریزی در این محور انجام شده و به دلیل حساسیت بالای این محور سعی شده از مقاوم ترین نوع آسفالت استفاده شود. ولی به هر حال به دلیل حجم بالای ترددی از این مسیر عمر آسفالت به اتمام رسیده و طبیعتا بخش‌هایی از این مسیر به دلیل اصطکاک کم سطح جاده و لاستیک لغزنده شده بود.

این مسئول تاکید کرد: برای کاهش این مشکل شیارهایی در این محور ایجاد شده که این اصطکاک را بالا ببرد البته این اقدام مقطعی است و در حال انتخاب پیمانکار برای اجرای عملیات روکش حفاظتی در این محور هستیم.

زندی فر اضافه کرد: طبق اعلام پلیس راه بعد از ایجاد این شیارها، میزان واژگونی و بیرون افتادگی خودروها از مسیر در این محور تا ۹۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز گفت: با اجرای عملیات روکش حفاظتی در این محور، احتمال تصادفات رانندگی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند و مردم سفر ایمن تری خواهند داشت

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا