اقلیمخبرویژه سطح دو

حادثه ى شهدای منا هرگز فراموش نخواهد شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در وبینار سراسری کنگره لاله های سفید تأکید کرد: حادثه‌ای که برای شهدای منا رخ داد هرگز فراموش نخواهد شد و یاد این شهدا همیشه زنده خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبرى مشق صلح، سلیمان رستمیان صبح امروز شنبه 3 مهرماه در وبینار سراسری کنگره لاله های سفید که با حضور خانواده‌های معظم شهدای منا همزمان با چهارمین روز از هفته دفاع مقدس در در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، گرامی داشت یاد و خاطر شهدای مظلوم فاجعه منا و گرامی داشت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس، توفیق حضور در حج تمتع برای هر مسلمانی توفیق خاص دانست و گفت: آرزوی هر مسلمانی حضور در سرزمین وحی و انجام اعمال حج است اگر کسی در آن سرزمین و درراه خدا مهاجرت کرده باشد حتی به مرگ عادی هم از دنیا برود برای او سعادتی عظیم است.

وی افزود: شیرینی بازگشت از سفر حج برای انسانی که تمام حساب‌وکتاب را انجام داده و با یک معنویت کامل در حج حضور پیدا می‌کند شیرین و برای خانواده او که در انتظار حاجی خود هستند بسیار شیرین‌تر است. متأسفانه شیرینی بازگشت حاجیان برای خانواده‌های شهدا منا تبدیل به یک خاطره تلخ شد که هرگز به فراموشی سپرده نمی‌شود و در ذهن ماندگار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه تصریح کرد: حادثه‌ای که برای شهدای منا رخ داد هرگز فراموش نخواهد شد و یاد این شهدا همیشه زنده خواهد بود. فاجعه منا اتفاقی عادی نبود و قطعاً پشت این موضوع یک کم‌کاری و بی‌توجهی صورت گرفته بود که باکمی تدبیر می‌شد جلوی این فاجعه را گرفت.

رستمیان در پایان پیگیری مطالبات خانواده‌های معظم شهدای منا را در اولویت دانست و تأکید کرد: مسئولیت اصلی فاجعه منا بر عهده سازمان حج و زیارت است و بنیاد نیز پیگیر مطالبات خانواده‌های شهدا منا خواهد بود.
گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده‌های معظم شهدای فاجعه منا تجلیل به عمل آمد.
منبع: پایگاه خبرى ایثار

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا