خبرویژه سطح دویادداشت

حق مردم چنین تورمی نیست

نمی دانیم قرار است تا کی این تورم خرد کننده سوار بر آسانسور توقف ناپذیرش به سمت بالا حرکت کند و چه کسانی مسئول مهار و کنترل آن هستند اما این را خوب می دانیم که حق این مردم سرگردانی در میان این افزایش قیمت ها نیست.

به گزارش پایگاه خبری مشق صلح، از دست نیافتنی شدن مسکن، خودرو و لوازم خانگی و.. برای بخش اعظمی از مردم که بگذریم این روزها تهیه اقلام ضروری و اولیه زندگی نیز بسی دشوار شده و افزایش ساعت به ساعت قیمت ها حسابی مردم را مستاصل و نگران کرده است.

لبنیات، حبوبات، گوشت و مرغ و بسیاری از اقلام ضروری یک زندگی روزانه ساعت به ساعت تغییر می کند و عملا در هر تغییر قیمتی بخشی از مشتریان خود را به واسطه ناتوانی در خرید از دست می دهد.

پاییز در حالی قراراست جای تابستان گرم همراه با بی برقی وبی آبی را بگیرد که بسیاری از مردم فرصت و مجال تناول میوه های تابستانی را به خاطر قیمت های سرسام آور آنها پیدا نکردند.

نیمی از سال ۱۴۰۰ در حالی سپری شده است که بسیاری از مردم مدت ها است طعم ماهی را نچشیده اند و خرید مرغ و گوشت قرمز و حتی تن ماهی نیز برای آنها به یک آرزو  تبدیل شده است.

سال به نیمه رسید و گرانی عجیب وغریب حبوبات و برنج ایرانی و خارجی بسیاری از اقشار مردم را از صرافت خریدن و تهیه آنها باز داشته است.

۶ ماه از سال گذشت و خیلی ها دیگر توان خرید لبنیات را ندارند و شکم خود را با نانی سیر می کنند که آن هم بازیچه پاس دادن های این و آن شده و قیمتش با سلیقه و مرام نانوایان حداقل دو برابر شده است.

نمی دانیم قرار است تا کی این تورم خرد کننده سوار بر آسانسور توقف ناپذیرش به سمت بالا حرکت کند و چه کسانی مسئول مهار و کنترل آن هستند اما این را خوب می دانیم که حق این مردم سرگردانی در میان این افزایش قیمت ها نیست و باید آنهایی که مسئولیت دارند و می توانند جلوی پیشروی این فضای آشفته ، رها شده و لجام گسیخته را بگیرند دست به کار شوند.

قطع به یقین برگزاری جلسات پی در پی و دادن آمارهای بی خاصیت از نظارت های آنچنانی راه حل مقابله با غول گرانی نیست و قطع به یقین دولتمردان باید راه حلی عاجل و اثربخش برای این پدیده آزاردهنده پیدا کنند.

طیف وسیعی از مردم در میان افزایش قیمت های لحظه به لحظه در حال تحلیل رفتن هستند و قطع به یقین تبعات این گرانی های افسار گسیخته سنگین و شاید جبران ناشدنی باشد.

کاری به عملکرد دولت های قبل و کارنامه کاری شان نداریم اما انتظار مردم از دولت سیزدهم که با موجی از امیدواری سکان کار را در دست گرفته این است که مانع افزایش لحظه به لحظه وبی ضابطه قیمت ها شود و بار دیگر بازار به مانند سال های گذشته با قیمت های منطقی و دست یافتنی برای عموم مردم فعالیت کند.

مردم در ماه های اخیر به واسطه کرونا و آسیب های ناشی از آن حسابی آزرده خاطر و مغموم شده اند وحال که با شتاب گرفتن روند واکسیناسیون بارقه ای از امید در نزد مردم برای خلاصی از ویروس منحوس کرونا ایجاد شده خوب است فکری هم برای ویروس کشنده گرانی و تورم کرد و با نسخه ای شفابخش در این بخش هم مردم را به آینده دلگرم نمود.امیدواریم.

 

✍️ مجتبی علیمردانی

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا