خبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

ضرورت نظارت دقیق بر نحوه هزینه‌کرد کمک دولت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

کشور با بیان اینکه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید سازمانی در خدمت مردم و برای رضایت مردم باشد، گفت: باید نتیجه کار این سازمان در ارتقای خدمات‌رسانی به شهروندان در شهرها و روستاهای کشور دیده و لمس شود.

به گزارش پایگاه خبرى مشق صلح، احمد وحیدی در بازدید کاری از سازمان شهرداری و دهیاری های سراسر کشور با تاکید بر این موضوع که مهم ترین و اولویت دارترین مساله و خواسته در کشور، افزایش خدمات رسانی در ابعاد مختلف، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به مردم عزیز کشورمان است،  گفت: سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با توجه به ظرفیت نظارتی و جلب همکاری شهرداری ها و دهیاری ها در مناطق مختلف کشور، می تواند سهم و نقش پررنگی در ارتقای خدمات رسانی در کل کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه مسائلی نظیر کمک به توسعه حمل و نقل عمومی، بسیج ظرفیت ها برای جهش در ساماندهی مدیریت پسماندها و تحول در روندهای برنامه‌ریزی شهری از جمله وظایف و ماموریت های سازمان است؛ تصریح کرد: حل و پیشبرد این مسائل می تواند به سهم خود کمک بزرگی در حل مشکلات کنونی شهری نماید.

وزیر کشور گفت: نظارت صحیح، دقیق و شفاف بر عملکرد شهرداری ها و دهیاری ها از جمله انتظارات از این سازمان است و برخی نگاه های منفی نسبت به عملکرد نهادهای شهری و روستائی با شفاف سازی عملکرد این نهادها اصلاح و واقع بینانه می شود.

ضرورت احصاء مشکلات و کاستی های اصلی موجود در عرصه های کاری شهرداری ها و دهیاری ها و پیگیری رفع آنها از طریق همکاری و همفکری با سایر وزاتخانه ها و دستگاه ها از دیگر موارد مورد تاکید وزیر کشور بود.

وحیدی افزود: با توجه به مسئولیت خطیر شهرداران و دهیاران در شهرها و روستاهای کشور، ارتقای آموزش های حرفه ای و کاربردی مدیران، ضرروت دارد و می طلبد این مهم به صورت جدی پیگیری و تحقق یابد.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: ضرورت برنامه ریزی به منظور تامین تجهیزات و ماشین آلات موردنیاز شهرداری ها و دهیاری ها با اولویت بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در شرکت های داخلی بایستی در دستور کار قرار گیرد.

وحیدی همچنین بر نظارت صحیح و اصولی بر نحوه هزینه‌کرد منابع مالی و اعتبارات شهرداری ها و دهیاری‌ها و اختصاص کامل اعتبارات به پروژه های تعریف شده و همچنین اتخاذ تدابیری برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی به منظور اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی مدیریت شهری تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت تکریم و قدردانی از کارگران خدوم و زحمتکش شهرداری ها در فرایند خدمات رسانی به شهروندان،  گفت: کارگران بخش های مختلف خدمات شهری و رفتگران شهری که بی ادعا در مسیر خدمت به مردم و شهر هستند؛ ارزشمند و شایسته تکریم هستند.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا