خبرویژهویژه سطح دو

فردا بیش از ۳ میلیون دوز واکسن وارد ایران می شود

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: فردا ۳ میلیون و ۴۰۰ دوز واکسن وارد ایران می شود.

به گزارش پایگاه خبرى مشق صلح، بهرام عین الهی روز جمعه دوازدهم شهریور هدف از سفر خود به آذربایجان غربی را بازدید از مراکز فعال واکسیناسیون کرونا ، بیمارستانهایی که بیماران کرونایی را بستری می کنند و حضور در ستاد کرونا ، هماهنگی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و استاندار و برنامه های آتی وزارت بهداشت عنوان کرد.

وی در خصوص نحوه توزیع واکسن های کرونای وارد شده به کشور گفت: علاوه بر این محموله پنج میلیون دوز وارد شده، یک میلیون و ۴۰۰ دوز واکسن کرونا صبح امروز وارد ایران شد.

وزیر بهداشت ادامه داد:صبح فردا ۱۳ شهریور ماه سه میلیون و ۴۰۰ دوز دیگر وارد کشور می شود و به همین منوال محموله های واکسن کرونا وارد کشور خواهد شد و نحوه توزیع این واکسنها در کشور بر اساس توانمندی و ظرفیت تزریق در هر استان خواهد بود.

وی افزود : ظرفیت تزریق واکسن در استانها باید از طریق افزایش پایگاههای واکسیناسیون و ساعات کاری مراکز افزایش یابد بطوری که بجای منتظر ماندن افراد در صف واکسن ، سیستم باید منتظر مراجعه مردم بماند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه افزود : بعضی از استانها برای افزایش ظرفیت تزریق واکسن از طرحهای ابتکاری مثل استفاده از نیروهای داوطلب را بکار برده اند و هر استانی که ظرفیت تزریق واکسن بیشتری داشته باشند سهمیه بیشتری دریافت می کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا