خبر فوریویژه سطح دویادداشت

ایثارگری واژه‌ای‌ فراتر از ارقام

برای امنیت‌بخشی به شغل و معاش فرزندان ایثارگران و همین‌طور جوانان مملکت بند و تبصره‌های من‌درآوردی را حذف کنید.

به گزارش پایگاه خبری مشق صلح، امید فراغت در یادداشتی آورده است / دین اسلام می‌گوید الاعمال بالنیات! بنابراین ایثارگری واژه‌ای‌ فراتر از عدد و رقم است کسی که برای دفاع از تهاجم و تجاوز دشمن از مملکت خود دفاع می‌کند ایثارگر است. اینکه بگویند اگر کسی ۶ ماه در میدان جنگ حضور داشته باشد ایثارگر به حساب می‌آید و خود و فرزندانش از این تسهیلات برخوردار می‌شوند اما کسی که ۱ ماه، ۲ ماه و ۳ ماه از مملکت خود دفاع کرده است شامل این تسهیلات نمی‌شود به تعبیری وجاهت و شخصیت دفاع از سرزمین را به عدد و رقم تقلیل می‌دهد!

چه بسیار افرادی بودند که در همان روزهای ورود‌شان به جبهه جنگ شهید و جانباز و اسیر شدند بنابراین تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران نباید کیفیت را فدای کمیت کنند! به عنوان مثال می‌گویند افرادی که ۶ ماه در جبهه حضور داشته‌اند فرزندان آنان در شهرداری‌ها و اداراتی که کار می‌کنند از شرکتی به قرارداد کارگری تبدیل وضعیت می‌شوند اما افرادی که ایثار‌گر هستند و به تعبیری در جبهه‌ جنگ حضور داشتند اما ۱ یا ۲ یا ۳ ماه حضور داشته‌اند شامل این تبصره نمی‌شوند! آیا فکر نمی‌کنید چنین رویه‌ای به جای رویش، ریزش ایجاد خواهد کرد؟

به عنوان مثال اگر بگویند رزمندگانی که در روزهای اول حضور در جبهه جنگ شهید و جانباز شده‌اند شهید و جانباز به حساب نمی‌آیند جامعه در قبال چنین عبارت‌هایی چه واکنشی خواهد داشت؟ بنابراین مراقب باشید قشر ایثار‌گر جامعه را با هر عدد و رقمی که در دفاع از مملکت‌شان حضور داشته‌اند را سرخورده نکنید و مهم‌تر اینکه خانواده‌ ایثارگران را دچار سوء ظن و مهم‌تر این‌که دچار کمیت‌سازی نکنید کسی که حتی یک‌روز هم برای دفاع از ناموس و وطنش در مقابل دشمن ایستاده است از احترام ویژه‌ای در نزد جامعه برخوردار می‌شود چرا با عدد و رقم سازی نفس حضور در جبهه جنگ و همین‌طور مقاومت در برابر ظالم را از قلب به محاسبات ذهنی می‌بَرید؟

بنابراین هر کسی که عنوان ایثارگری را یدک می‌کشد ایثارگر به حساب بیاورید و با تبصره‌بافی و ماده و بند‌سازی و همچنین با عدد و رقم سازی جایگاه این قشر را در نزد جامعه مخدوش نکنید! برای امنیت‌بخشی به شغل و معاش فرزندان ایثارگران و همین‌طور جوانان مملکت بند و تبصره‌های من‌درآوردی را حذف کنید و فضایی ایجاد کنید که همه جامعه در دفاع از مملکت مثل دوران جنگ تحمیلی با قلب‌شان آماده حضور باشند چنین تقسیم‌بندهایی مثل بذر نامرغوبی‌ست که در فرآیند زمان میوه نخواهد داد!

هوشمندانه کف مطالبات قشر ایثارگر جامعه را یکسان‌سازی کنید و در شرایط امروز جامعه بین صدآفرین و هزار آفرین که فقط لفظ و عدد و رقم است تفاوت قائل نشوید چرا که نیت‌های همه شهداء، جانبازان، آزادگان و رزمندگان در خصوص دفاع از مملکت‌ و مکتب‌شان یکسان بوده است!

انتهای پیام

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا