خبرخبر فوریفرهنگیویژه سطح دو

جامعه امروز به سلامت و کارآمدی زنان اطمینان دارد

فعال فرهنگی: زنان می‌توانند با حضورشان در جایگاه‌های مدیریتی در صف اول مبارزه با فساد قرار بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری مشق صلح، دکتر مهتاب حاتمی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین شاخصه هر مدیر جدا از جایگاه و سطح مدیریتی‌، آشنا بودن به روش‌های نوین مدیریتی‌ست، گفت: با توجه به این‌که مهم‌ترین سرمایه هر مجموعه‌ای نیروی انسانی آن نهاد یا سازمان است بنابراین راهبریِ این سرمایه گران‌بها برای این‌که خروجی متناسب با جایگاه‌شان داشته باشند باید توسط مسئولین مسلط به دانش مدیریت که فارغ از دیدگاه تبعیض‌آمیز و سیاسی هستند، اجرایی شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در مجموعه شهرداری اگر مدیران شهروند‌محور نباشند و هدف ارائه خدمات متناسب و در شان شهروندان نباشد نتیجه آن بی‌انگیزگی مدیران میانی و دلسردی کارشناسان در انجام امور محوله می‌ شود و نکته‌ مهم‌تر ناامیدی و بی‌اعتمادی شهروندان را به دنبال خواهد داشت. بنابراین در نهادهای خدمات‌رسان اولویت باید ارائه خدمات و سرویس‌دهی مناسب به شهروندان توسط مدیران متخصص و شهروند محور باشد در غیر این صورت بزرگ‌ترین آسیب متوجه سرمایه‌های شهر و همچنین شهروندان خواهد شد.

حاتمی تاکید کرد: با توجه به این‌که بانوان نیمی از جمعیت شهر را تشکیل داده‌اند بنابراین لازم و ضروری‌ست که مدیریت‌های زنان در عرصه مدیریت شهری به رسمیت شناخته شود چرا که جامعه امروز به سلامت و کارآمدی زنان اطمینان پیدا کرده است بنابراین زنان می‌توانند با حضورشان در جایگاه‌های مدیریتی در صف اول مبارزه با فساد قرار بگیرند.

وی بیان کرد: اگر فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که کارآمدی و تخصص‌ها نباید در رقابت‌های سیاسی فدا شود، پس لازم است برای ایجاد امید و افزایش اعتماد و باور عمومی از همه ظرفیت‌ها استفاده شود. رهبری «جوان سازی دولت» را یکی دیگر از الزامات تحول برشمرده اند، چرا که جوان‌گرایی در بدنه و بخش‌های میانی دولت موجب خواهد شد احساس انسداد در کشور از بین برود و همچنین ذخیره ارزشمندی برای مدیران ارشد و مجرب آینده فراهم خواهد کرد. رهبر انقلاب یکی از نکات مهم در مقوله تحول را نیز «استفاده از خرد جمعی و عقلانیت» دانستند و گفتند در باب تحول باید از دیدگاههای نخبگان خارج از دولت بدون در نظر گرفتن بحث‌های سیاسی و جناحی استفاده شود.

 

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا