خبرخبر فوریسیاسیویژهویژه سطح دو

شروع نشده رگه هایی از لابی‌گری و سهم خواهی در شورا پیداست!

امام جمعه کرج با اشاره به عکس یادگاری سفیر روسیه و انگلیس، گفت: اگر لازم به عکس باشد عزیزان ما هم عکس‌های زیادی دارند که تحقیرتان کنند یادتان نیست سربازانتان را که از ترس خود را خیس کرده بودند! می‌شود انتشار داد و عکس‌های دیگر هم هست که چطور ترسیده بودید.

به گزارش پایگاه خبری مشق صلح، آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۲ مردادماه کرج با بیان اینکه شخصیت افراد را می‌توان از بیانات و سخنانی که در مواقع حساس گفته‌اند شناخت، بیان کرد: به‌عنوان‌مثال وقتی وصیت می‌کنند یا در جریانی خاص مطلبی می‌گویند اهداف و افکار او روشن می‌شود فلذا وقتی به بیانات حسین علیه‌السلام در مقاطع گوناگون نگاه می‌کنیم، پیام‌های فراوانی دریافت می‌کنیم که هرکدام مسیری را روشن می‌کند و جلوی انحرافی را می‌گیرد و انسانی را به مقصد می‌رساند و جامعه‌ای را سعادتمند می‌کند.

درس مقاومت حسین علیه‌السلام ریشه حرکت آزادی خواهان و استکبارستیزان عالم است

به گزارش مشق صلح، وی در ادامه بابیان اینکه یکی از آن پیام‌ها، پیام استقامت و پایداری و درس مقاومت است، اظهار کرد: مقاومت در این روزها ریشه حرکت آزادی خواهان و استکبارستیزان عالم است؛ و البته محور مقاومت در منطقه بالاترین بهره را از این درس برده است. امام حسین این درس استقامت و پایداری را روی اصول و عقب‌نشینی نکردن از آرمان‌ها را هم به‌صورت نظم و هم نثر در مواقع خاص مطرح کرده است که به چند مورد به‌عنوان یادآوری اشاره می‌کنم.

امام‌جمعه کرج در ادامه بابیان اینکه امام حسین علیه‌السلام بعد از معرفی یزید که یزید شخصی است فاسق، شراب‌خوار، آدم کش و آشکارا مرتکب فسق و فجور می‏شود فرمود: «مثلی لا یبایع مثله» شخصی مانند من با فردی مثل او بیعت نخواهد کرد، گفت: هر شخصی مثل حسین علیه‌السلام باشد زیر بار شخصی مثل یزید در طول تاریخ نخواهد رفت. این درس استقامت است که در مقابل عوامل خارجی که به شما فشار می‌آورند محکم باشید.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: وقتی برادرش عمر او را نصیحت کرد و نهی کرد از رفتن فرمود: همانا من هیچ‏گاه زیر بار ذلت نخواهم رفت. برادر دیگرش محمد حنفیه او را به مسیر دیگری راهنمایی کرد حضرت در جواب فرمود: برادر اگر در تمام دنیا (بااین‌همه وسعت) هیچ پناهگاه و ملجأای نباشد، بازهم من دست بیعت به یزید ‏بن معاویه نخواهم داد.

وی ادامه داد: حضرت در مسیر تا به کربلا برسند فراوان از پایداری بر هدف و مقاومت مطلب گفتند تا اولین سخنرانی روز عاشورا که فرمود: به خدا سوگند! نه دست ذلت در دست آنان می‏گذارم و نه مانند بردگان از صحنه جنگ و از برابرشان فرار می‏کنم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه خاطرنشان ساخت: حضرت در سخنرانی دوم روز عاشورا فرمود: آگاه باشید که این فرومایه (ابن زیاد) و فرزند فرومایه، مرا در بین دوراهی شمشیر (شهادت) و ذلت (زندگی) قرار داده است و هیهات! که ما به زیر بار ذلت برویم؛ زیرا خدا و رسولش و مؤمنان از این‌که ما پذیرای ذلت باشیم، ابا دارد و دامن‌های پاک مادران ما و مغزهای باغیرت و نفوس باشرافت پدران ما روا نمی‏دارد که اطاعت افراد لئیم و پست را بر قتلگاه مردان بافضیلت، مقدم بداریم.

آیت‌الله حسینی همدانی عنوان کرد: تعدادی از یاران که به شهادت رسیدند و حضرت داشت تنها می‌شد که این‌جور مواقع افراد روحیه‌شان تغییر می‌کند، امکان دارد مقداری فکر عقب‌نشینی کند یا در مواضعش تعدیل کند اما حضرت در روز عاشورا بعدازآن که تعدادی از یارانش به شهادت رسیدند و آرام‌آرام تنها می‌شد فرمود: آگاه باشید! به خدا سوگند! من به هیچ‏یک از خواسته‏های دشمنان جواب مثبت نخواهم داد تا محاسنم به خونم خضاب گشته و به لقای خدا نائل گردم. این درس استقامت است.

وی در ادامه تصریح کرد: و وقتی آخرین سربازش، علی‌اصغرش به شهادت رسید فرمود: تحمل این مصیبت نیز بر من آسان است؛ زیرا خداوند او را می‏بیند؛ و در وداع آخر با خواهر گرامی‌اش زینب کبری فرمود: خواهرم! با استمداد از خداوند، صبر و شکیبایی در پیش بگیر و بدان که همه مردم دنیا می‏میرند و کسی از اهل آسمان باقی نمی‏ماند.

اندیشه مقاومت امروز تبدیل به جریانی قدرتمند در منطقه شده است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه این درس مقاومت که از حسین علیه‌السلام آموخت، امروز جریان گسترده‌ای شد که به‌صورت جبهه‌ای در مقابل استکبار ایستاده است، گفت: در تاریخ ۲۳ مرداد به مناسبت پیروزی‌های مقاومت اسلامی در جنوب لبنان در جریان جنگ ۳۳ روزه این روز را شورای عالی انقلاب فرهنگی روز مقاومت اسلامی نامیدند، جنگی که بر اساس یک نقشه جامع، توسط آمریکا، انگلیس، فرانسه، رژیم صهیونیستی، مصر، اردن، عربستان و احزاب شاخص طیف ۱۴ مارس لبنان طراحی‌شده بود، به اجرا درآمد و در بین لبنانی‏ها به نبرد تموز مشهور است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه یادآور شد: بعد از یک هفته، ارتش رژیم صهیونیستی توانایی جنگیدن با حزب‏الله را از دست داد و خواستار اعلام پایان جنگ بود؛ اما آمریکایی‏ها اصرار داشتند بدون دستاورد آتش‌بس نشود. بعد از یک هفته می‌خواستند خاتمه دهند اما ۳۳ روز طول کشید. به جنگ ادامه دادند و درنهایت آمریکا هم تسلیم شد و قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت برای خاتمه جنگ تصویب شد. بعد جنگ صهیونیست‏ها به شکست سنگین خودشان اعتراف کردند اما آمریکایی‏ها گفتند: هیچ‏کس پیروز نشده است. ولی هیمنه ارتش صهیونیستی و القاء اینکه شکست‌ناپذیر است و موساد قدرت اطلاعاتی‌اش آن‌چنان است و نیروی هوائی‌اش کذاست توسط حزب‏الله در جهان فروریخت و رژیم صهیونیستی بی‌ثبات شد و همه را نسبت به دولت جعلی بی‌اعتماد کرد.

وی بابیان اینکه در همان ایام کارشناسان، پیروزی حزب‏الله لبنان را نقطه آغاز نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی و اضمحلال قدرت‏های جعلی منطقه دانستند، گفت: پیروزی‏ حزب‌الله دستاوردهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای فراوان به همراه داشت. اندیشه مقاومت امروز از مرزهای لبنان عبور کرده و تبدیل به جریانی قدرتمند در منطقه شده به نام جبهه مقاومت. این جبهه به‌زودی منطقه را از استکبار پاک خواهد کرد و دیدید که چند روز قبل چه پاسخ محکمی حزب‌الله به رژیم خبیث داد.

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه بابیان اینکه حالا این رژیم که یک هفته نتوانست مقاومت کند برای ایران رجزخوانی می‌کند و دندان نشان می‌دهد، تأکید کرد: ای سران خباثت و پلیدی و ای جنایتکاران صهیونیست یا نمی‌دانید یا خود را به ندانستن زده‌اید اما بهتر است بدانید همان‌طور که هفته قبل هم گفتم که اگر احمقی کنید برای محو خود از صفحه روزگار اقدام عاجل کرده‌اید.

واکنش امام‌جمعه کرج به عکس یادگاری سفرای روس و انگلیس در ایران / دستگاه دیپلماسی دولت انقلابی به‌سرعت و بااقتدار برخورد لازم را داشته باشد / عزیزان ما هم عکس‌های زیادی دارند که تحقیرتان کنند

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات با اشاره به عکس یادگاری سفرای روس و انگلیس در ایران، گفت: حتماً باید زیر عکس یادداشت عذرخواهی هم برای گذشته‌شان و هم امروز بگذارند و از مردم و دولت ایران بالصراحه، نه یادداشت دوپهلو عذرخواهی کنند و دستگاه دیپلماسی دولت انقلابی در این مورد باید به‌سرعت و بااقتدار و انقلابی برخورد لازم را داشته باشد تا شاهد تکرار موارد مشابه نباشیم، چون در همین زمان‌ها که دارد دولت عوض می‌شود، بعضاً پالس‌هایی فرستاده می‌شود که ببینند برخورد چطور است. اگر برخورد ضعیف باشد این حرکت‌ها ادامه پیدا می‌کند. باید باصلابت و باقدرت دستگاه دیپلماسی اقدام کند.

وی در ادامه بیان کرد: البته اگر لازم به عکس باشد عزیزان ماهم عکس‌های زیادی دارند که تحقیرتان کنند یادتان نیست سربازانتان را که از ترس خود را خیس کرده بودند! می‌شود انتشار داد و عکس‌های دیگر هم هست که چطور ترسیده بودید.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه زمانی به خاطر اینکه دولت و نظام ایران دست‌نشانده بودند و مردم همراهی نداشتند می‌توانستند ملت ایران را تحقیر کنند و در امور کشور دخالت کنند، گفت: در جریان کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ مگر انگلیس با همکاری و دستور آمریکا دولت مصدق را سرنگون نکردند؟

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شد: انگلیس بعد از کوتاه شدن دستش از صنعت نفت ایران، منابع بسیاری را در منطقه و خصوصاً ایران ازدست‌داده بود، لذا طرح کودتای نظامی را ریخت تا شاید بتواند به منافعش برگردد اول آمریکا مخالف بود اما بعد از پیروزی آیزنهاور در انتخابات ریاست جمهوری تغییرات اساسی در سیاست خارجی آمریکا واقع شد.

وی بابیان اینکه آمریکا و انگلیس، ستاد مشترکی را در ایستگاه اطلاعاتی انگلیس در قبرس تشکیل دادند و عملیات کودتا را طرح‏ریزی کردند، گفت: نقشه کودتا در ۲۵ مرداد شکست خورد و شاه فرار کرد اما با کوتاهی مصدق در ۲۸ مرداد کودتا عملی شد. سرلشگر زاهدی نخست‌وزیر شد و استبداد داخلی و استعمار خارجی دست‌به‌دست هم دادند و ۲۵ سال دیکتاتوری بر ایران حاکم شد.

مصدق کوچک‏ترین اقدامی برای خنثی کردن کودتا ۲۸ مرداد نکرد

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه درس‌های این واقعه را نباید فراموش کرد، تأکید کرد: تاریخ تکرار می‌شود. به‌خصوص عواملی که زمینه‌ساز کودتا بود و اینکه چگونه با جنگ نرم و عملیات روانی و استفاده از رسانه‌های آن زمان وبیان روایت‌های خاص، بسترهای لازم را برای تحت تأثیر قرار دادن افکار مردم و بعد به دست گرفتن اراده‌ها فراهم کردند و به اهداف خودشان رسیدند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه متأسفانه باید گفت مصدق، کوچک‏ترین اقدامی برای خنثی کردن کودتا نکرد بااینکه از جریان مطلع بود می‌توانست تظاهرات مردمی راه بی اندازد این کار را نکرد و تظاهرات را هم ممنوع اعلام کرد، گفت: مصدق حتی آماده‌باش معمولی هم به نیروهای خود و ستاد ارتش نداد. همه از کودتا خبر داشتند در خرداد ۳۲ دکتر غلامحسین صدیقی وزیر کشور در کرج سخنرانی می‌کند و به مردم تذکر می‌دهد که هوشیار باشید، قرار است کودتا شود، اما مصدق بی‌توجهی می‌کند.

وی بابیان اینکه مصدق حتی به هشدار آیت‌الله کاشانی که در آن زمان آبرویش را برده بودند نیز توجه نکرد، گفت: این سید مجاهد و این عالم گران‌قدر را بی‌آبرو کرده بودند و خودش در نامه‌ای که به مصدق نوشت؛ نوشته بود که تو مرا این‌گونه بی‌آبرو کردی اما من می‌خواهم ایران حفظ شود و توضیح داد که کودتا در حال شکل گرفتن است اما او بازهم اهمیت نداد و پشت نامه، جواب برای او نوشت.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه مصدق در عصر روز ۲۸ مرداد اعلام کرد که من می‌خواهم خودم را تسلیم کنم، گفت: مصدق هیچ مقاومتی نکرد و فردایش هم خود را تسلیم کرد و به باشگاه افسران رفت. در باشگاه افسران، مصدق به زاهدی که عامل اصلی کودتا بود، گفت، سلام تیمسار، تبریک عرض می‌کنم. هیچ مقاومتی نکرد. او مسئول کشور بود که وابسته بود و به امریکا اعتماد کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه کودتای ۲۸ مرداد پر است از عبرت که مهم‌ترین آن آشنایی با روش کودتاست که مسئولان و افراد جامعه باید از همان‌جایی که غربی‌ها تلاش دارند آن‌ را از ما پنهان کنند، عبرت بگیرند، گفت: به‌شدت یاس و ناامیدی را ترویج می‌کنند باید روی این مسئله متمرکز بود و کارکرد. روی بی‌اعتمادی به مسئولین نظام توسط نفوذی‌ها و کارگزارانی که القاء ناکارآمدی می‌کنند، کار می‌کنند. یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی کودتا رسانه‌ها بودند که در آن زمان قابل‌کنترل بودند و امروز کار سخت‌تر است و هوشیاری مردم را طلب می‌کند. می‌بینید با همین فضای مجازی چه بلایی به وجود میاورند که خیلی از آن‌هم اصلاً حقیقت ندارد.

وی بابیان اینکه امروز تمام دستگاه‌های تبلیغی و ترویجی خود را به‌کارانداخته‌اند و القاء می‌کنند که هر نوع تفکر انقلابی که زیر بار و سلطه غرب نیست بی‌نتیجه است و به خشونت‌گرایی ختم می‌شود و نمی‌تواند جامعه را اداره کند، گفت: در روزهای آینده این مطلب را شاید بیشتر هم بیان کند. لذا باید با دقت و برنامه همه این هجمه‌ها را خنثی کرد. حزب‌الله، نیروهای ارزشی و انقلابی، نیروهایی که دلشان برای نظام و خون‌های ریخته شده‌اش می‌سوزد باید درصحنه حضورداشته باشند کما اینکه بودند.

عباس بن علی بنده تسلیم خداست

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه رسم شده است که در روز تاسوعا به جهت جلالت قدر و جایگاه والایی که عباس بن علی علیه‌السلام دارد از او تکریم می‌شود و مناقب و فضائل او تبیین می‌شود، گفت: ویژگی‌های فراوانی که به ۸ مورد اصلی و مهم آن در زیارت‌نامه حضرت اشاره‌شده است. راجع به شجاعت و بصیرت و وفا و جوانمردی او مکرر اشاره می‌شود اما کمتر به بعد عبادی و بندگی او در مقابل خدای تعالی اشاره می‌شود. درحالی‌که عباس بن علی در این زمینه هم از پدر ارث برده است و جایگاه ویژه دارد. ریشه همه فضائلی که برای او شمارش می‌شود این است که او بنده تسلیم خداست. عبد خداست؛ و همه عظمت و ارزشی که دارد را به جهت بندگی محض خداوند به دست آورده است. او بنده صالح خداست.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه امام صادق علیه‌السلام او را برای ما این‌گونه معرفی کرد، گفت: السلام علیک ایها العبد الصالح المطیع لله … حتی در بیان شمائل او نوشته‌اند آثار سجده بر پیشانی مبارکش نقش بسته بود که کنایه از کثرت سجود است. همان‌که قرآن می‌فرماید سیماهم فی وجوههم من اثر السجود. یکی از مصادیق آن حضرت عباس است. نوشته‌اند او از بزرگان اهل‌بیت بود ازنظر دانش و پارسائی و نیایش و عبادت و هو من عظماء اهل‌البیت علما و ورعا و نسکا و عباده.

وی بابیان اینکه در زیارت‌نامه هم داریم اشهد لک بالتسلیم. تسلیم بودن و خود را تسلیم خدا کردن یکی از ارکان ایمان است آن‌هم درجایی که خدای متعال به انسان اراده و اختیار داده است، گفت: تسلیم در معیت و همراهی با ولی خدا مقام بلندی است. ریشه ایمان حقیقی همین تسلیم است، لذا اینکه امام صادق علیه-السلام راجع به ایمان عمویش فرمود: «کانَ عَمُّنَا العَبّاسُ بنُ عَلِی… صُلبَ الإیمانِ». عموی ما عبّاس، دارای ایمانی راسخ بود؛ و ریشه تسلیم او همین صلابت ایمان او بود. انسانی که تسلیم خداست دارای ملکات و کمالات فراوانی می‌شود که راجع به هرکدام باید ساعت‌ها سخن گفت؛ و همه این‌ها را شما می‌توانید در طول زندگی قمر بنی‌هاشم تا لحظه شهادت ببینید. خیلی عجیب است ادب و وفای او. جوری در کنار او قرار می‌گرفت و راه می‌رفت که آفتاب به حسین علیه‌السلام نیفتد. همیشه امام حسین علیه‌السلام در سایه بود. تا امام اجازه نمی‌داد نمی‌نشست. بااینکه برادر بود هرگز او را به اسم صدا نکرد.

سالم حرکت کنید/ لابی‌گری و سهم خواهی سم مهلک عملکرد شماست / برای عملکردتان جواب‌های قانع‌کننده داشته باشید / در این نوبت بنده به‌شدت رصد می‌کنم و مواظب عملکرد هستم

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به نکته استانی، بیان داشت: به نظر می‌رسد که خیلی زود باشد که به شورای شهر کرج و شهرهای دیگر تذکر بدهیم، اما لازم است تذکر دهم که دقت کنید برای عملکردتان جواب‌های قانع‌کننده داشته باشید و مجبور نشوید با فشار افکار عمومی مسیر خودتان را اصلاح کنید. در این نوبت بنده به‌شدت رصد می‌کنم و مواظب عملکرد هستم. سالم حرکت کنید لابی‌گری و سهم خواهی سم مهلک عملکرد شماست که رگه‌هایش در همین روزها دارد دیده می‌شود. مواظب باشید. بنده شفاف خواهم گفت که چکار خواهید کرد.

مصلی از امروز در اختیار ستاد ملی کروناست / اگر لازم شد نماز را در مکان دیگری می‌خوانیم

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه وضعیت جدید کرونا اقتضا دارد که همه با هر امکاناتی که دارند کمک کنند، بیان کرد: همان‌طور که آقا فرمودند مساجد نقش فعال‌تری داشته باشند کما اینکه تا امروز هم مهم‌ترین بستر کمک توسط همه دستگاه‌ها در مسجد بوده است لذا اعلام می‌کنم از امروز مصلی با تمام امکاناتی که دارد در اختیار ستاد ملی کرونا باشد. می‌خواهند بیمارستانش کنند، می‌خواهند مرکز تزریق واکسن کنند. با همه امکاناتی که دارد مصلی از امروز در اختیار ستاد ملی کروناست.

وی در خاتمه بابیان اینکه اگر لازم شد حتی نماز را در مکان دیگری می‌خوانیم، گفت: من پیشنهاد فضای باز پردیس را دادم و به مدیریت آنجا هم پیام فرستادم، ظاهراً صدای ما را نشنیدند. به‌هرتقدیر مساله را همان‌طور که حضرت آقا تأکید کردند هم مردم و هم مسئولین جدی بگیریم تا آسیب کمتر شود.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا