خبرویژه سطح دو

اختلاف واتس اپ و اپل بالا گرفت

فیسبوک اعلام کرد که قانون جدید شرکت اپل به موضوع تبلیغات این پیامرسان آسیب وارد خواهد کرد.

مدیر عامل واتساپ یک روز پس از تأیید برنامه‌های اپل برای ایجاد نرم افزاری که به این شرکت امکان می‌دهد تصاویر کودک آزاری را در گالری عکس‌های iCloud کاربران تشخیص دهد، ابراز”نگرانی” کرد.

ویل کات کارت در توئیتی اعلام کرد: شرکت اپل یک سیستم نظارتی ساخته است؛ که به راحتی برای اسکن محتوای خصوصی، هر چیزی که دولت تصمیم می‌گیرد می‌تواند از این برنامه استفاده کند. او همچنین سوالاتی را درباره نحوه استفاده از این برنامه درسایر کشور‌ها، یا سوء استفاده شرکت‌های جاسوس افزار در این توئیت مطرح کرد.

سخنگوی اپل با توصیف Cathcart از نرم افزار مخالفت و خاطرنشان کرد که کاربران می‌توانند iCloud Photos را غیرفعال کنند. او درباره این که نرم افزار جلوگیری از کودک آزاری در چه مکان‌هایی کار می‌کند گفت: این نرم‌افزار فقط بر روی پایگاه داده‌ای از تصاویر شناخته و ارائه شده است که توسط مرکز ملی کودکان مفقود و استثمار شده است کار کرد و نمی‌توان آن را در منطقه‌ای دیگر مورد بررسی قرار داد.

جای تعجب نیست که فیسبوک با برنامه‌های اپل مخالفت کند. اپل سال‌هاست که فیسبوک را در زمینه حفظ حریم خصوصی تحت فشار قرار داده است، حتی در حالی که شبکه اجتماعی از رمزگذاری سرتاسری استفاده کرده است. براساس گزارش‌ها، اخیراً، شرکت‌ها بر سر به روزرسانی‌های حریم خصوصی که مانع از ردیابی کاربران فیسبوک شده اند، درگیر شده اند. شرکت فیس‌بوک معتقد است بروزرسانی جدید اپل به تبلیغات این پیامرسان آسیب می‌رساند. نرم افزار جدید اپل این قابلیت را دارد که تصاویر و ویدئوهای گالری را اسکن می‌کند تا از مسائل جنسی و کودک آزای جلوگیری کند.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا