اقلیمخبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

کیفیت بالای غذای دام، تضمین کیفیت سلامت غذایی شهروندان است

شرکت دارویی و مکمل سازی هشتگرد یک شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه میزبان جمعی از اصحاب رسانه و اهالی قلم بود.

به گزارش مشق ‌صلح، اصحاب رسانه روز یک شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه از شرکت دارویی و مکمل سازی هشتگرد بازدید و با نحوه تولید انواع مکمل های غذایی و کنسانتره دام و طیور آشنا شدند.

محصولات شرکت مکمل سازی هشتگرد با استفاده از تجهیزات منحصر به فرد مدرن و کامپیوتری ساخت شرکت Amandus kahl آلمان تولید میگردد و در سال 1383 از سوی وزارت صنایع و معادن دارای عنوان محصول برتر در سطح کشور است.

در ادامه این بازدید علیرضا رفیعی پور مدیرکل دامپزشکی استان البرز از اهمیت شناخت واحد های تولیدی در حوزه غذایِ دام و طیور، تولید مرغ و تخم مرغ، تولید کنسانتره و مکمل های غذایی به جهت بالا بردن امینت غذایی برای انسان گفت و افزود: فرایند تولید غذای دامی به علت چرخه ی ورود محصولات این عرصه به غذای انسانی و ورود به بازارهای جهانی و پیمان‌های منطقه ای دارای اهمیت والایی است لیک دامپزشکی به دنبال تامین و تضمین سلامت غذایی شهروندان است.

وی ادامه داد: حوزه تولیدکنندگان خوراک دامیِ دامپزشکی بنا به استفاده مردم از این محصولات از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و اگر در حوزه سلامتِ دام، مرغ، آبزیان و .. دقت لازم‌ وجود نداشته باشد باعث به وجود آمدن بیماری و خسارت جبران ناپذیری خواهد شد، اما با یاری خداوند و با وجود واحد های تولیدی مناسب در سطح استان امروزه در حوزه تولیدات خوراک دام و طیور در جایگاه شاخصی قرار داریم.

رفیعی پور گفت: استان البرز در رتبه ششم تولید تخم مرغ در کشور قرار دارد و با تولید بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تخم در استان دارای جایگاه ویژه در بازارهای جهانی است، واحد تولیدی مکمل سازی هشتگرد نیز با ظرفیت تولید روزانه ۱۷ تن محصول از جمله واحد های موثر در استان البرز است.

✍️مصطفی فراغت

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا