اقلیمخبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

پارلمان اروپا اصلاح قوانین مهاجرتی را تصویب کرد

پارلمان اروپا پس از ۸ سال بن‌بست در نهایت اصلاحات گسترده در سیاست مهاجرت و پناهندگی برای اتحادیه اروپا را تصویب کرد.

به گزارش مشق ‌صلح، از شبکه خبری یورو نیوز، این طرح به دلیل افزایش مخالفت احزاب راست و چپ در اروپا، با قاطعیت تصویب نشد و آرای مخالف زیادی داشت.

روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا گفت: لحظه تاریخی رقم خورد. ما یک چارچوب قانونی قوی در مورد نحوه برخورد با مهاجرت و پناهندگی در اتحادیه اروپا ارائه کرده‌ایم. بیش از ده سال از ایجاد آن گذشته است. اما ما به قول خود عمل کردیم. تعادل بین همبستگی و مسئولیت، این راه اروپایی است.

توافق جدید مهاجرت و پناهندگی که مجموعه‌ای مفصل از پنج قانون جداگانه اما در هم تنیده است، در حال حاضر به چراغ سبز نهایی کشورهای عضو نیاز دارد که انتظار می‌رود در پایان ماه جاری اتفاق بیافتد.

پیمان جدید قوانین جمعی و قابل پیش‌بینی را برای مدیریت پذیرش و جابجایی پناهجویان در نظر دارد. از زمان بحران مهاجرت سال‌های ۲۰۱۵-۲۰۱۶ این مساله منشاء تنش مکرر در اتحادیه اروپا بوده است.

این اصلاحات که برای اولین بار در سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور- مهر ۱۳۹۹) از آن رونمایی شد، قرار بود تمام جنبه‌های مدیریت مهاجرت، از جمله شناسایی پناهجویان، تسریع روند عبور مرزی و اسکان مجدد پناهندگان را گرد هم بیاورد.

همچنین اصلاحات اتحادیه اروپا بررسی سریع‌تر ورود غیرقانونی [مهاجران]، ایجاد مراکز بازداشت مرزی، تسریع اخراج متقاضیان پناهندگی رد شده و [ایجاد] ساز و کاری منسجم برای کاهش فشار بر کشورهای جنوبی را شامل می‌شود که جریان‌های ورود مهاجرتی بزرگی را تجربه می‌کنند.

ده‌ها موسسه خیریه که به مهاجران کمک می‌کنند از جمله عفو بین‌الملل، آکسفام و کاریتاس با انتقاد از این تغییرات، آن را «خطرناک» خواندند و در نامه‌ای سرگشاده در طول برگزاری مذاکرات اعلام کردند که این توافق «ساختاری ظالمانه» ایجاد می‌کند که انجام ناپذیر است.

درحالیکه مجارستان با بخش‌هایی از این اصلاحات مخالف است، نخست وزیر لهستان نیز اعلام کرده است که ساز و کار جابه‌جایی مهاجران را نخواهد پذیرفت.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا