اخبار ویژهاقلیمخبرخبر فوریدر شهرویژهویژه سطح دو

برچسب‌های استاندارد نشانه عملکرد درست جایگاه‌های سوخت است

مدیرکل استاندارد البرز گفت: کلیه شهروندان می‌توانند در پمپ بنزین‌ها برچسب‌های صحت کالیبراسیون نازل‌ها را مشاهده کرده و درصورتی که یک نازل عملکرد درستی نداشت، بلافاصله موضوع را به این اداره کل گزارش کنند.

محمد آئینی در گفت‌وگو با مشق صلح با اشاره بر نظارت بر نازل‌های سوخت بنزین پنپ بنزین‌ها و جایگاه‌های سی ان جی اظهار کرد:  سال جاری نازل‌های سوخت جایگاه‌های سی ان جی استان به لحاظ کالیبراسیون و دقت حجمی گاز ارائه شده به مخازن خودروهای دوگانه سوز با حساسیت بیشتری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در این راستا کلیه جایگاه‌های سی ان جی باید نسبت به اخذ گواهی از استاندارد اقدام کنند.

وی در خصوص نظارت بر پمپ‌های بنزین استان هم گفت: کلیه نازل‌های سوخت بنزین معمولی و سوپر، نفت سفید و گازوئیل توسط سازمان استاندارد مورد آزمون دوره ای قرار می‌گیرند و در صورتی که یک نازل عملکرد درستی نداشته باشد از ادامه خدمات آن جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: البته جایگاه‌های مشکل‌دار پس از تعمیر و آزمون مجدد، در صورت تایید استاندارد، مجددا اجازه ادامه فعالیت خواهند داشت.

آئینی اضافه کرد: کلیه شهروندان می‌توانند در پمپ بنزین‌ها برچسب‌های صحت کالیبراسیون نازل‌ها را مشاهده کرده و درصورتی که یک نازل عملکرد درستی نداشت، بلافاصله موضوع را به این اداره کل گزارش کنند.

مدیر کل استاندارد البرز ابراز کرد: در سال جاری با پیگیری‌های مکرر این اداره کل، دو تاسیسات مهم گاز LPG براساس استاندارد ملی ۸۴۱ موفق به اخذ استاندارد شده و با توجه به این که فرآیند شارژ سیلندرهای گاز مایع LPG  مشمول مقررات استاندارد اجباری‌است، نظارت‌های این اداره کل  بر تاسیسات اصلی شارژ سیلندرها به طور ویژه تشدید شده است.

 آئینی تاکید کرد: تعمیرات سیلندرهای گاز مایع LPG  نیز تحت نظارت استاندارد بوده و به دلیل وجود یک مرکز مهم تعمیراتی سیلندر گاز مایع در استان البرز، ارائه خدمات تعمیر سیلندرهای LPG به استان‌های مجاور تحت نظارت اداره کل استاندارد استان البرز و کمیته استانی نظارتی مربوطه قرار دارد.

آئینی همجنین در ادامه گفت: با برگزاری ۱۱۶۰ نفر-ساعت دوره آموزشی جهت کارشناسان استاندارد حقوقی، دو برابر برنامه ابلاغی، عملکرد اداره کل محقق شده است.

عضو شورای معاونین سازمان ملی استاندارد ایران گفت: ۱۰۰ درصد برنامه نمونه‌برداری و آزمون طرح کنترل بازار سوخت مایع در طرح کنترل بازار (طاها) نیز محقق شده است.

 آئینی همچنین گفت: در حوزه ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی نیز ۱۶۰۱ فقره گواهی انطباق برای کالاهای وارداتی صادر و هشت فقره کالای وارداتی نیز با عدم انطباق مواجه شده اند.

دبیر شورای استاندارد استان البرز در این خصوص اظهار کرد: ۱۷ جلسه ویژه کمیته فنی حوزه صادرات و واردات مختص کالاهای زیر ۲۰۰۰ دلار و مهندسی معکوس برگزار و درخصوص انطباق یا عدم انطباق کالاها تصمیم‌گیری شده است.

آئینی در پایان با اشاره به وجود منطقه ویژه اقتصادی پیام در استان البرز، گفت: انتظار داریم تجار و بازرگانان نسبت به اهمیت صادرات از این منطقه اهتمام ویژه نموده تا موجبات رونق اقتصادی استان را فراهم اورند

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا