اقلیمخبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

پیست بین المللی اسکی دیزین فعالیت دوباره خود را آغاز کرد

پیست بین المللی دیزین کرج پس از یکسال تعطیلی و رفع مشکلات فنی روز شنبه در آیینی با حضور استاندار البرز بر روی خیل مشتاقان این رشته ورزشی گشوده شد.

به گزارش مشق ‌صلح، مجتبی عبداللهی استاندار البرز در آیین گشایش دوباره پیست بین المللی اسکی دیزین با تبریک فرا رسید سالروز ولادت باسعادت امام عصر (عج) و هفته گرامیداشت سربازان گمنام امام زمان (عج ) ، گفت: این پیست سال گذشته بنا به علل فنی و ایمنی تعطیل شد.

وی با بیان اینکه برای بازگشایی و راه اندازی پیست دیزین اقدامات مهمی در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: با تلاش کارشناسان بخش وسیعی از این مجموعه ورزشی بازسازی و ایمن سازی شده است.
عبداللهی گفت: اکنون مردم می توانند با اطمینان کامل از ایمنی پیست، به ورزش و تفریح بپردازند.

وی افزود: از سوی دیگر با راه اندازی پیست دیزین ، اقتصاد و اشتغال ساکنان اطراف آن رونق دوباره گرفت.

استاندار البرز گفت: با پیگیری های صورت گرفته از نهاد ریاست جمهوری و دولت کل پیست به شرکت توسعه تعاونی روستایی ولایترود دیزین واگذار شد.

استاندار البرز بیان کرد: بخش دیگری از پیست دیزین نیازمند بهسازی و استاندارد سازی است.

پیست دیزین با ارتفاع بین ۲ هزار و ۶۵۰متر تا سه هزار و ۶۰۰ متر از سطح دریا، واقع در فاصله ۷۰ کیلومتری شمال کرج دارای سه تله کابین ، ۲ خط تله سیژ، هفت تله اسکی بشقابی و یک تله اسکی چکشی است.

در پیست بین المللی دیزین ۲ هتل ، ۱۹ کلبه و پنج رستوران وجود دارد.

این پیست چندی پیش به صورت آزمایشی فعالیت خود را از سرگرفت اما برخی مشکلات فنی سبب توقف فعالیت آن شد که اکنون این مشکلات برطرف شده است.

✍️ حدیثه ترابی

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا