اقلیمخبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

مجتبی عبداللهی: ضعف جدی در سرانه بهداشت و درمان البرز

استاندار البرز گفت: سرانه های بهداشت و درمان در استان به واقع با ضعف جدی مواجه است و طی ۲ سال اخیر با توجه دولت سیزدهم درصدد جبران کمبودها برآمده ایم.

به گزارش مشق ‌صلح، مجتبی عبداللهی در نشست صمیمی با جمعی از پزشکان و پرستاران دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با تاکید بر ضرورت جلب توجه خیرین سلامت، افزود: طی این مدت ۷۰۰ تخت بیمارستانی به مجموعه درمان استان اضافه شده و براساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته تا پایان دولت سیزدهم یک هزار و ۵۰۰ تخت آماده بهره برداری می شود.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم با تنگناهای مالی مواجه است و سطح درآمد بسیار پایین کشور، پاسخگوی هزینه ها نیست.

استاندار البرز گفت: در خصوص مطالبات بحق کادر بهداشت و درمان نیز پیگیری های ویژه از وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه کشور، خواهیم داشت.

وی افزود: گامانایف (پرتو درمانی) استان البرز با تعرفه دولتی بعنوان اولین استان های کشور در این راستا، بزودی راه اندازی می شود.

پیگیر مطالبات به حق کادر بهداشت و درمان هستیم

وی یاد آورشد: در خصوص مطالبات بحق کادر بهداشت و درمان نیز پیگیری های ویژه از وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه کشور، خواهیم داشت.

استاندار البرز گفت: کادر بهداشت و درمان همواره از جایگاه و احترام ویژه ای در جامعه برخوردار هستند و این امر مسوولیت خطیری را بر دوش این قشر ارزشمند می گذارد.

عبداللهی تاکید کرد: فعالیت در حوزه بهداشت و درمان یک علاقه ویژه قلبی می طلبد چراکه پزشکان و پرستاران علاوه بر تحمل بسیاری از ناملایمتی ها به افراد دردمند نیز کمک می کنند.

وی افزود: پزشکان و پرستاران با حس نوع دوستی و دلسوزی در تمامی مراحل درمان، کنار بیماران هستند و شرایط روحی خاصی را متحمل می شوند.

استاندار البرز گفت: در دوران شیوع کرونا، کادر بهداشت و درمان استان البرز علیرغم کمبود امکانات و تجهیزات با تمام وجود کنار مبتلایان بودند و تعدادی از کادر درمان نیز به درجه شهادت نائل شدند.

عبداللهی گفت: تعاونی مسکن کادر بهداشت و درمان استان تشکیل می شود و درصدد هستیم زمین مناسبی برای این امر اختصاص دهیم.

وی با اشاره‌ای به فعالیت های مخرب رسانه‌های معاند که در خصوص راهپیمایی ۲۲ بهمن مطالبی برای عدم حضور مردم منتشر کردند، گفت: اما مردم با حضور پرشور نشان دادند همواره پای نظام و انقلاب هستند و این حضور مشت محکمی بر دهان مستکبران بود.

وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات مشت محکمی بردهان معاندین، منافقین و استکبار جهانی، است، گفت: این کشور همواره بواسطه پشتیبانی مردم از قدرت و انسجام ویژه درونی برخوردار است و ملت شریف ایران برای حفظ ارزش های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

وی افزود: مردم این سرزمین بیش از ۲۵۰ هزار شهید و حدود یک میلیون ایثارگر تقدیم انقلاب کرده‌اند بنابراین از خواست خود کوتاه نمی‌آیند و با تمام وجود از آن صیانت می‌کنند.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا