اقلیمخبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

صعود ایران در ضربات پنالتی برابر سوریه

تیم ملی فوتبال ایران با برتری مقابل سوریه در ضربات پنالتی به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا دست یافت.

به گزارش مشق ‌صلح،‌تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در مرحله یک ‌هشتم‌ نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف سوریه رفت که این دیدار با تساوی یک بر یک همراه شد، اما ایران در ضربات پنالتی به برتری 5 بر 3 رسید و صعود کرد.

این دیدار در ورزشگاه عبدالله بن‌خلیفه شهر دوحه و با قضاوت کیم جونگ هیئوک از کره‌جنوبی برگزار شد.

ایران با کسب سه پیروزی و به‌عنوان صدرنشین راهی این مرحله شد و سوریه با چهار امتیاز و به‌عنوان یکی از تیم‌های سوم و برتر گروه‌های شش‌گانه قدم به این مرحله گذاشت.

مطابق انتظار، بازی با میدان‌داری شاگردان امیر قلعه‌نویی آغاز شد و بازیکنان ایران سعی داشتند با طراحی حملات به دروازه حریف برسند.

نخستین فرصت ایران در دقیقه هفتم ایجاد شد که دو ضربه سردار آزمون، راهی به دروازه سوریه پیدا نکرد.

در دقیقه ۱۵،‌ شجاع خلیل‌زاده پس از خطای واضح روی بازیکن سوریه، از داور اخطار گرفت تا نخستین کارت زرد بازی را دریافت کند.

دفاع چند لایه شاگردان هکتور کوپر در تیم سوریه موجب شد تا بازیکنان تیم کشورمان پس از گذشت دقایقی برای رسیدن به گل، شوت از راه دور و ارسال از جناحین را در دستور کار قرار دهند.

در دقیقه ۲۷، شوت سنگین احسان حاج‌صفی با واکنش مناسب احمد مدنی مواجه شد.

در دقیقه ۲۹، پاس عالی مهدی قایدی به طارمی رسید اما مهاجم تیم کشورمان در موقعیتی مناسب، نتوانست گلزنی کند.

در دقیقه ۳۳، مدافع سوریه با بی‌احتیاطی خود مهدی طارمی را سرنگون کرد تا داور اهل کره‌جنوبی نقطه پنالتی را برای ایران نشان دهد. طارمی پشت توپ ایستاد و برخلاف حرکت دروازه‌بان سوریه، گل نخست بازی را به ارمغان آورد.

در دقیقه ۴۴، سردار آزمون با حرکتی عجیب، موقعیت مناسب گلزنی را به راحتی هدر داد. در نهایت نیمه نخست این دیدار با برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران همراه شد.

نیمه دوم نیز با برتری کامل بازیکنان ایران آغاز شد و تیم سوریه توان چندانی برای در اختیار گرفتن روند بازی و طراحی حملات نداشت.

در دقیقه ۵۲، پاس زیبای علیرضا جهانبخش به آزمون رسید و این مهاجم بازهم نتوانست گلزنی کند و بخت دیگری را هدر داد. یک دقیقه پس از آن، عبدالرحمان اویس مدافع سوریه توپ را از روی خط دروازه تیمش بیرون کشید.

در دقیقه ۵۷، بازهم پاس جهانبخش موجب شد تا تیم ایران در موقعیت گلزنی قرار بگیرد که این بار ضربه طارمی را دروازه‌بان سوریه مهار کرد.

در دقیقه ۶۰، صباغ مهاجم سوریه که تنها لحظاتی از حضورش در زمین می‌گذشت با شکست خط آفساید ایران به محوطه جریمه رسید و با خطای واضح بیرانوند سرنگون شد. داور پس از استفاده از VAR نقطه پنالتی را نشان داد. عمر خریبین باتجربه پشت توپ ایستاد و گل تساوی را به ارمغان آورد.

پس از این گل، امید ابراهیمی و محمد محبی به جای سامان قدوس و مهدی قایدی وارد زمین شدند.

در ادامه، عزت‌اللهی، محمد محبی و مهدی طارمی با دریافت کارت زرد داور، جریمه شدند.

در دقیقه ۸۰، علی قلی‌زاده که لحطاتی از حضورش در میدان می‌گذشت در آستانه گلزنی بود که بازهم دروازه‌بان سوریه ناجی تیمش شد.

در دقیقه ۹۰، مهدی طارمی با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد.

لحظاتی پس از آن اشتباه عجیب بیرانوند چیزی نمانده بود که کار دست ایران بدهد که ضربه مهاجم سوریه راهی به دروازه پیدا نکرد. در نهایت بازی با تساوی یک بر یک همراه شد تا کار به وقت‌ها اضافه کشیده شود.

در دو نیمه وقت‌های اضافه نیز، اتفاق خاصی رخ نداد تا در نهایت ضربات پنالتی تیم برتر و صعود کننده را مشخص کند.

در ضربات پنالتی، انصاری‌فرد، رضائیان، ابراهیمی، ترابی و حاج‌صفی تمامی پنالتی‌های ایران را گل کردند. از سوی دیگر، بیرانوند به خوبی ضربه فهد یوسف را مهار کرد.

با این اوصاف تیم کشورمان در دیداری که می‌توانست خیلی راحت با چند گل برنده شود، در ضربات پنالتی و به سختی صاحب برتری شد و به مرحله یک‌چهارم نهایی رسید. با این اوصاف ایران روز شنبه هفته آتی در یک چهارم نهایی با ژاپن روبه‌رو خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا