اقلیمخبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

البرز پیشتاز در پیش ثبت نام متقاضیان انتخابات

فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت: بر اساس آخرین آمار احصا شده به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه، در حوزه انتخابیه کرج برای دو کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی، یک هزار و 193 نفر در سامانه ثبت نام کرده اند.

به گزارش مشق ‌صلح، رمضانی عنوان کرد: در استان البرز و شهرستان کرج، با ایجاد قرارگاه های اجتماعی، مسکن، اشتغال و محرومیت زدایی، در سال جاری توانسته ایم تحت مدیریت استاندار البرز، اعتبارات عمرانی دستگاه های خدمات رسان را بر مناطق کم برخوردار متمرکز کنیم. در زمینه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری، شهرستان کرج در پیش ثبت نام متقاضیان این مانور سیاسی، رتبه اول را در سطح کشور به دست آورد.

وی اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار احصا شده به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه، در حوزه انتخابیه کرج که شهرستان های فردیس و اشتهارد نیز حوزه های فرعی ذیل آن هستند، برای دو کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی، یک هزار و ۱۹۳ نفر در سامانه ثبت نام کرده اند که یک نفر در کنسولگری خارج از کشور بوده است. از این تعداد ۹۵۵ نفر آقا و ۲۳۹ نفر خانم و میزان استقبال تقریبا ۵۹۷ درصد بوده است. مشمولین ماده ۳۲ نیز هشت نفر هستند که باید از مسئولیت های قبلی استعفا می دادند.

فرماندار ویژه شهرستان کرج با اشاره به ثبت نام ۱۹۲ نفر از ایثارگران در انتخابات مجلس و با بیان اینکه هیچکس با مدرک دیپلم در این انتخابات شرکت نکرده است، بیان کرد: ۱۹ نفر از ثبت نام شدگان، دارای مدرک کاردانی، ۱۷۲ نفر دارای مدرک کارشناسی، ۸۳۸ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۳۴ نفر دارای مدرک دکتری و ۳۱ نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند. رنج سنی نامزدهای انتخاباتی در شهرستان کرج، ۳۰ تا بالای ۷۰ سال است.

رمضانی اذعان کرد: به محض ورود اطلاعات کاندیداها در سامانه جامع انتخابات وزارت کشور به عنوان ثبت نام نهایی، هیئت اجرایی اقدام به اخذ استعلام های مربوطه از مراکز پنچ گانه قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، فراجا، سازمان اطلاعات سپاه و ثبت احوال می کنند. بر اساس برنامه زمانبندی شده انتخابات کشور، بازه زمانی تبلیغات نامزدهای انتخاباتی، از تاریخ سوم اسفند ماه به مدت یک هفته یعنی تا روز ۹ اسفند تعیین شده است و هرگونه فعالیت تبلیغاتی زودهنگام رصد و با متخلفان برخورد می شود.

فرماندار ویژه شهرستان کرج اظهار کرد: هر کسی که له یا علیه ثبت نام کنندگان از امکانات دولتی استفاده یا برای افراد وابسته سببی و نسبی و دوستان خود اقدام به تبلیغات زودهنگام می کند را می توانید به صورت کتبی به اداره بازرسی و امور حقوقی استانداری یا اداره بازرسی عملکرد فرمانداری کرج گزارش دهید؛ ما آماده دریافت شکوائیه ها و اعتراضات مردم در خصوص ورود زودهنگام به حوزه تبلیغات انتخاباتی هستیم.

وی رسانه ها را محرک توسعه کشور دانست و با اشاره به نقش بی بدیل خبرنگاران در فرآیند نوسازی و توسعه هر کشور بیان کرد: مقام معظم رهبری امر کردند که در قالب جهاد تبیین، خدمات را ارائه دهید که یکی از ابزارهای قوی جهاد تبیین، رسانه ها هستند و باید از ظرفیت های آن ها به بهترین نحو استفاده شود. امسال صداوسیما اعلام آمادگی کرده که برنامه ای را برای حضور نامزدهای نهایی ترتیب شود که امیدواریم بتوانیم تبلیغات کاندیداها را در فضای گسترده انجام دهیم.

✍️حدیثه ترابی

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا