اقلیمخبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

ترمینال شهید کلانتری پاسخگوی جمعیت کرج نیست

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج گفت: با توجه به افزایش جمعیت کرج در سال‌های آتی و با توجه به اینکه این ترمینال پاسخگوی نیازهای مسافران نیست، تصمیم بر توسعه این مکان گرفته شده است.

به گزارش مشق صلح، حسین مهاجری با اشاره به اینکه پیشنهاد جابجایی پایانه مسافربری شهید کلانتری فعلا منتفی است، اظهار کرد: قبلا سه فضای جایگزین این ترمینال پیشنهاد شده بود که پس از بررسی‌های صورت گرفته مقرر شد مکان این مجموعه تغییری نکند.

وی اضافه کرد: البته با توجه به افزایش جمعیت کرج در سال‌های آتی و با توجه به اینکه این ترمینال پاسخگوی نیازهای مسافران نیست، تصمیم بر توسعه این مکان گرفته شده است.

وی افزود: ملکی در ضلع جنوبی اتوبان و روبروی ترمینال شهید کلانتری قرار دارد که بنا شده به این مجموعه اضافه شود تا به عنوان فضای تعمیرگاهی، انبارها و پارکینگ اتوبوس‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

این مسئول ادامه داد: با این اقدام محدوده ضلع شمالی اتوبان برای خرید بلیط، سکوی مسافرگیری و … در نظر گرفته خواهد شد.

وی گفت: با پیوست ملک ضلع جنوبی اتوبان به ترمینال شهید کلانتری، فضایی برای جایه جایی مسافران برون شهری خواهیم داشت که نیاز آینده شهر را تامین می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با گلایه از کمبود پارکینگ در سطح شهر کرج توضیح داد: در حال حاضر ۳۲ پارکینگ در شهر وجود دارد که تحت مالکیت شهرداری کرج هگاست ولی این فضاها پراکنده هستند و هر کدام از آنها در اختیار سازمانی قرار دارند.

مهاجری با بیان اینکه بنا شده این پارکینگ‌ها به متولی اصلی خود یعنی سازمان حمل و نقل بار و مسافر واگذار شود، توضیح داد: با این اقدام نرم افزاری فعال خواهد شد که مردم با نصب در تلفن همراه خود می‌توانند به صورت آنلاین ظرفیت پارکینگ‌ها را رصد کنند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر کرج گفت: متاسفانه سازمان‌ها و مناطقی که پارکینگ‌هایی را در اختیار دارند هنوز همکاری خوبی برای تحویل آنها به سازمان حمل و نقل بار و مسافر انجام نداده اند ولی باید این اتفاق صورت بگیرد تا روند فعال سازی نرم افزار مورد نظر هر چه سریع تر انجام شود.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا