خبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

آمار ابتلا به سرطان در البرز از میانگین کشوری بیشتر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: از هر ۱۰۰ هزار البرزی ۱۸۳ نفر به سرطان مبتلا می‌شوند.

به گزارش مشق صلح، دکتر شهرام صیادی با اشاره به آغاز پویش ملی مبارزه با سرطان در البرز اظهار کرد: این پویش همزمان با سراسر کشور از امروز آغاز و تا ۱۵ این ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: این هفته هر ساله با هدف افزایش آگاهی عموم جامعه در خصوص قابل پیشگیری بودن سرطان، اصلاح باورهای نادرست، تقویت برنامه های تشخیص زودهنگام سرطان و افزایش حمایت سیاستگذاران در خصوص کنترل عوامل خطر سرطان  برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آمار ابتلا به سرطان در کشور توضیح داد: بر اساس گزارش‌های دریافتی، میانگین ابتلا به سرطان در کشور ۱۷۳ نفر در ۱۰۰ هزار نفر است که این آمار در البرز ۱۰ نفر بیشتر است.

این مسئول با بیان اینکه از هر ۱۰۰ هزار نفر در البرز ۱۸۳ نفر به سرطان مبتلا هستند، افزود: سرطان‌های سینه، پروستات، روده بزرگ، معده و پوست از انواع سرطان‌های شایع در استان البرز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز اضافه کرد:  بیشترین فوت بر اثر سرطان ناشی از سرطان‌های معده و ریه است.

دکتر صیادی با بیان اینکه  بیش از ۴۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است خاطرنشان کرد: مردم باید نسبت به ۱۰ اقدام پیشگیری از سرطان شامل پرهیز از دخانیات، فعالیت بدنی منظم، وزن مناسب، تغذیه سالم، مراقبت از پوست، مراقبت در برابر انواع عفونت‌ها، رعایت اصول ایمنی در محیط کار و خانه، توجه به سلامت روان و زندگی اجتماعی سالم و مراجعه به موقع به پزشک با وجود علائم هشدار دهنده  دقت لازم را داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز از البرزنشینان خواست تا با مراجعه به نزدیک ترین مرکز بهداشتی محل سکونت خود  از خدمات رایگان مربوط به پیشگیری، غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان بهره‌مند شوند.

وی افزود: در این مراکز خدمات تشخیص زودهنگام سرطان سینه و دهانه رحم در خانم‌های ۳۰ تا ۶۹ سال و خدمات تشخیص زودهنگام سرطان روده بزرگ در خانم‌ها و آقایان ۵۰ تا ۶۹ سال ارائه می‌شود.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا