اقلیمخبر

اهدا ۱۱۰ سری جهیزیه توسط خیریه بین المللی آبشار عاطفه ها در استان البرز

بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها هم زمان با ورود رییس جمهور محترم به استان البرز، ۱۱۰ سری جهیزیه را به نو عروسان این استان اهدا کرد.

به گزارش مشق ‌صلح، فاطمه چوپانی مدیر قرارگاه جهاد اجتماعی کشور بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در این همایش گفت: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها در سال ۱۳۸۰ در مشهد تاسیس شد و در حال حاضر نزدیک به ۹۰۰ نمایندگی فعال در سراسر کشور را دارا است  که این مجموعه بزرگترین خیریه نه تنها در ایران عزیزمون بلکه در سطح خاورمیانه است.

وی هدف این بنیاد خیریه را فقر زدایی در سراسر کشور از خانواده هایی که دست روزگار آنهارا نیازمند کرده دانست و گفت: خانواده های ایتام، زنان سرپرست خانوار، بیماران صعب العلاج، نخبگان تحصیلی و همچنین در بحث تحکیم بنیان خانواده برای مزدوجین جوان ایجاد کلاس های مشاوره ای و سپس اهدای جهزیه  برای این نو عروسان عزیز از اهم فعالیت های این بنیاد است.

چوپانی اصافه کرد: بنیاد خیریه آبشار عاطفه هیچ کمکی ریالی از هیچ ارگان یا نهاد خاصی دریافت نمی کند و کاملا انجیو و مردمی است در واقع پلی میان خیرین و مدد جویان است.

مدیر قرارگاه جهاد اجتماعی کشور بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها گفت: ما از ابتدای سال تاکنون در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اذربایجان شرقی، چهارمحال بختیاری و هم اکنون در استان البرز  حضور داریم تا با اهدای 110 سری جهیزیه به قیمت ۳۰ میلیون تومان به نو عروسان عزیز استان بتوانیم سهم کوچکی در فقر زدایی در سطح کشور داشته باشیم.

وی افزود: در این ۱۱۰ سری جهیزیه اقلام اولیه و مهم زندگی همچون یخچال، اجاق گاز، بخاری، فرش پتو و لوازم اشپزخانه است که تمامی کالا ها از تولید کنندگان ایرانی هستند.

بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها با بیش از 10 هزار پرسنل در سطح کشور بزرگ ترین کارافرینی اجتماعی را رقم زده و بیش از 300 هزار نفر مدد جو را تحت حمایت خود دارد، ۹۸ درصد پرسنل بنیاد آبشار عاطفه ها را بانوان جهادی تشکیل می دهند که علاقمند به کار خیر هستند.

رضوان نیک نژادیان مسوول امور شهری بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها نیز هدف از تشکیل این بنیاد خیریه را محرومیت زدائی دانست و گفت: ما از سال 1391  به طور رسمی در این استان شروع به فعالیت کردیم، جامعه هدف ما خانواده های بی بضاعت و بی سرپرست، ایتام، سالمندان، معلولین و بیماران صعب العلاج است.

نیک نژادیان گفت: ما سه دوره در سال به نو عروسان بی بضاعت جهیزیه اهدا می کنیم که علاوه بر این ما هر ماهه تعدادی سبد کالا را نیز برای مهرجویان خود درنظر داریم، از دیگر فعالیت این خیریه در حوزه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان می توان به کمک هزینه خرید وسایل مدرسه، اهدا سبد تحصیلی، پرداخت هزینه های دانشگاه و خوابگاه و اهدای بسته معیشتی شب عید به این عزیزان اشاره کرد.

وی اضافه کرد: از دیگر فعالیت خیریه آبشار عاطفه ها می توان به برگزاری کلاس های مختلف آموزشی در بخش های آموزش های خانواده، درسی و مشاره ای با بهره گیری از کارآمد ترین اساتید علمی تربیتی اشاره کرد، ما در مبحث درسی نیز برای دانش آموزان تحت پوشش خود کلاس هایی از جمله زبان انگلیسی، عربی، ریاضی و فیزیک در حال حاظر برگزار می کنیم.

مسوول امور شهری بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها از ۱۶ شعبه فعال در استان و ۵ شعبه نیز در شهر کرج نام برد و اضافه کرد: ما در این استان با همکاری ۱۲۰ پرسنلِ خیر و همراهی همیشگی مردم مهر طلب وخیرین عزیز توانستیم بیش از شش هزار ۲۰۰ مهر جو و ۸۰ دانشجو را تحت پوشش خیریه خود قرار دهیم تا با حمایت های این بنیاد باری از دوش این عزیزان برداریم.

این مسوول از دغدغه های مجموعه آبشار عاطفه ها گفت و افرود: مددجویان متعددی از ارگان ها یا خیرین محترم به بنیاد ما معرفی تا مورد حمایت این مجموعه قرار گیرند تنها نگرانی ما این است که این هدایا و کمک هابه دست مهر طلب واقعی برسد با وجود اینکه ما تحقیقات زیادی از جمله حضور سر زده در منازل این عزیزان و تحقیق و پرس وجو بسیار داریم اما این دینی است که خیرین محترم با اعتماد و سپردن سرمایه خود به گردن ما و همه پرسنل آبشار عاطفه ها گذاشته اند که انشالله بتونیم سر بلند از پس این چالش برآییم.

نیک نژادیان مسوول امور شهری بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها گفت: این مجموعه از هیچ ارگان خاصی حمایت مالی نمی‌شود و تنها کمکی که ارگان های شهری به بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها دارند در اختیار گذاشتن سالن هایی برای برگزاری مراسم، همایش و رزمایش هایی است که در سطح استان برگزار می شود، تمام هزینه ها و مبالغی که ما به وسیله آن به مدد جویان خود کمک می کنیم از طرف خیرین محترم و مردم مهربان شهرمان است.

خیریه آبشار عاطفه ها با کمک خیرین محترم بدهی ۳ زندانی را پرداخت و آنهارا آزاد کرده است، این خیریه بیماران و سالمندان متعددی را نیز تحت پوشش حمایتی خود قرار داده است.

این برنامه ششمین همایش اجرا شده در شهر کرج است که پیش از این با شروع سال تحصیلی سه هزار و ۲۰۰ بسته سبد تحصیلی به دانش آموزان اهدا شده است.

✍️حدیثه ترابی

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا