اقلیمخبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

بهره‌برداری از واکسن‌های نوترکیب در سرم سازی رازی

ساختمان تحقیق، توسعه و تولید واکسن‌های نوترکیب و ادجوانت‌های نسل جدید در موسسه سرم سازی رازی افتتاح شد.

به گزارش مشق ‌صلح، صبح روز یک شنبه ۱۷ آذر ماه هم‌زمان با ورود رییس جمهور و هیئت همراه به استان البرز، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی نیز از موسسه‌ی سرم‌سازی ‌رازی بازدید و ساختمان تحقیق، توسعه و تولید واکسن های نوترکیب و ادجوانت های نسل جدید را افتتاح کرد.

در این افتتاحیه وزیر جهاد کشاورزی از خط تولید آنتی ژن نوترکیب که موجب تولید پروتیین و واکسن‌های نو ترکیب خواهد شد و خط تولید ادجوانت های نسل جدید که به نام رازی ادجوانت سیستم نامگذاری شده است، بازدید کرد.

علی اسحاقی، رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با تاکید بر اهمیت تولید واکسن برپایه پروتئین نوترکیب گفت: این نوع واکسن ها به عنوان بهترین و ایمن ترین واکسن های نسل جدید جهان معرفی شده اند که ما با افتتاح این ساختمان توانایی شناسایی فیلد بیماری زا در حوزه دام و طیور، جدا و خالص سازی و تبدیل به بذری با قابلیت ساخت واکسن را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این ساختمان، نخبگان صنعت واکسن سازی کشور می توانند با استفاده از امکانات موجود در این مجموعه، محصول خود را به مرحله تولید و تجاری سازی برسانند و از قیاس آزمایشگاهی به مقیاس صنعتی تغیر گام دهند زیرا تجهیزات و دستگاه های نصب شده در این ساختمان، از معتبرترین شرکت های سازنده خریداری و از جدیدترین تکنولوژی های صنعت واکسن سازی استفاده شده است. 

اسحاقی با اشاره به تجهیز کامل این مجموعه و رعایت تمام اصول و قوانین GMP جهانی و استانداردهای اروپایی گفت: تمام امکانات لازم برای تحقیق و توسعه واکسن های نوترکیب بر پایه‌ی پروتیین و سایر واکسن های دیگر از جمله واکسن های توکسوئیدی و واکسن RNA پیامبر یا واکسن mRNA را دارا است.

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: امید است با افتتاح این مجموعه مشکلات آتی صنعت واکسن سازی رفع و نسل جدیدی از واکسن را در کشور پایه ریزی و مقدمه ای بر همکاری های مشترک جهانی باشد. 

 گفتنی است بنای این ساختمان در اواخر سال ۱۳۹۹ با هزینه ساخت ۴۵۰ میلیارد ریال و ۳ میلیون یورو کلنگ زنی شد و ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ میلیون دز واکسن را نیز دارد.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا