اخبار ویژهاقلیمخبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

آقای روستایی لطفا پاسخ دهید؛ چند درصد از تیم والیبال شهرداری فردیس، فردیسی هستند؟!

از گذشته تاکنون حضور شهرداری‌ها در ورزش به ویژه ورزش قهرمانی امری معمول بوده که با نگاهی به رشته‌های مختلف، این حضور قابل لمس و البته قابل اندازه‌گیری است، حضوری که علاوه بر رونق رشته‌ها و تشویق جوانان به ورزش، به دلیل تمکنِ مالی شهرداری‌ها بعضا تیم‌های صاحب‌نامی هم بوده‌اند که برای کسب عناوین قهرمانی تلاش کرده‌اند.

به گزارش مشق ‌صلح، بعد از تیم‌‌داری ناموفق شهرداری کرج در رشته‌‌هایی مثل فوتبال و والیبال‌ که منجر به سقوط به لیگ‌های پایین‌تر و در ادامه انحلال شد حالا شاهد حضورِ شهرداری فردیس در لیگ دسته یک والیبال کشور هستیم. نفسِ کار بسیار خوب است. توجه به ورزش و توسعه ورزش. بسطِ ورزش همگانی هم از کارهایی است که شهرداری‌ها ملزم به اجرای آن هستند. در کنار توجه به ورزش همگانی حضور در ورزش قهرمانی هم اتفاق بسیار خوبی است به شرط‌ آن‌که اولا با تفکر صورت گرفته باشد و در ثانی دارای راهبرد بوده و مشخص باشد هدف از تیم‌داری کدام است و چه چشم‌اندازی برای آن متصور هستند.

اما به نظر می‌رسد شهرداری فردیس هم همان راه شهرداری کرج را می‌رود. یعنی حضور در ورزش قهرمانی بدون برنامه و تنها برای خالی نبودن عریضه! آقای روستایی هدف از تشکیل تیم والیبال شهرداری فردیس چه بوده، چقدر هزینه شده و چند درصد از سرمایه‌های فردیس در آن حضور دارند؟ 

نگاهی به جدول رقابت‌های لیگ دسته یک والیبال کشور و شرایط نه‌چندان خوب شهرداری فردیس به خوبی گواه این مدعا است که صرفِ حضور در ورزش بدون پشتوانه‌های لازم می‌تواند ضمن صرف منابع مالی فاقد دستاوردهای لازم هم باشد و بعضا عملکردها را زیرسوال ببرد. 

البته امیدواریم در ادامه کار، شاهد تحول در برنامه‌‌ها و نحوه نتیجه‌گیری این تیم باشیم اما با شرایط موجود و تفکرِ حاکم بر تیم‌داری و سبکِ تیم‌داری در کرج و فردیس که با حضور یک فرد شکل می‌گیرد و با رفتن آن‌ فرد هم بساط آن جمع می شود شاید نتوان به آینده امیدوار بود.

با توجه به شرایط مالی شهرداری‌ها در صورت برنامه‌ریزی مدون و دور شدن از حضورِ احساسی در ورزش که بعضاً به واسطه ارتبا‌ط‌های فردی شکل می‌گیرد می‌شود با ساختار‌سازی و تشکیل کارگروه‌های منسجم به معنی واقعی تیم‌داری کرده و استعدادهای موجود را در مسیر درست به شکوفایی رساند.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا