اجتماعیاخبار ویژهخبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

آفریقا، مقصد جدید محصولات موسسه رازی

وبینار بررسی ظرفیت های همکاری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با سفیران ایران در 22 کشور افریقایی باموضوع تولید واکسن و سرم های درمانی ضدمارگزیدگی و عقرب زدگی، برگزار شد.

به گزارش مشق صلح، وبینار هیئت رئیسه و جمعی از مدیران موسسه رازی با سفیران ایران در حوزه قاره آفریقا، به دعوت مدیرکل دفتر هماهنگی های اقتصادی وزارت امور خارجه درباره ” بررسی ظرفیت های همکاری با کشورهای افریقایی در حوزه تولید واکسن و سرم های درمانی ضد مار گزیدگی و عقرب زدگی” در سالن زنده یاد دکتر مرتضی کاوه موسسه رازی برگزار شد.

در این نشست، مدیرکل دفتر امور هماهنگی های اقتصادی وزارت امور خارجه با قدردانی از رئیس موسسه رازی در خصوص پیگیری های مستمر حوزه آفریقا اظهار کرد: موسسه رازی با برخورداری از ظرفیت های فراوان تحقیقاتی و تولیدی، نقشی اساسی در سلامت و حفظ امنیت غذایی کشور ایفا می کند و می تواند در حوزه افریقا نیز تعاملاتی گسترده بر عهده گیرد.

محمدرضا ناظری با اشاره به سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر گسترش مناسبات با کشورهای خارجی گفت: در این دوره با توجه به تحریم های ظالمانه علیه ایران، مبنای سیاست اصلی دولت، توسعه روابط با کشورهای آسیای مرکزی و آفریقایی است و ارتباط با کشورهای اروپایی نیز به موازات آن پیش می رود.

مدیرکل دفتر هماهنگی های اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: یکی از برنامه های دولت، تنظیم سیاست هایی در حوزه بهداشت و درمان به ویژه دارو و واکسن و استفاده از ظرفیت مراکز فعال این حوزه در کشور مانند موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برای صادرات محصول به کشورهای فوق است.

ناظری، بسترسازی در زمینه صادرات را نیازمند دیپلماسی عمومی و رسانه ای دانست و اظهار کرد: موسسه رازی باید در بخش رسانه، تبلیغات و برندسازی فعال باشد تا وزارت خارجه نیز از طریق نمایندگان خود در کشورهای آفریقایی بتواند اقداماتی موثر انجام دهد.

وی با تاکید بر داشتن نگاه واقع بینانه از ظرفیت های طرفین، لزوم بسترسازی در کشورهای هدف، استفاده از تجارب فعالان معتبر بخش خصوصی و آسیب شناسی محدودیت ها و موانع، گفت: دفتر هماهنگی های امور اقتصادی وزارت امور خارجه در تسهیل خواسته های موسسه رازی و برگزاری دوره های آموزشی برای کارشناسان کشورهای افریقایی با این موسسه رازی همکاری خواهد کرد.

همچنین محمدجواد همت پناه، رئیس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری های توسعه وزارت امور خارجه نیز در این وبینار، گفت: همه ما نسبت به موسسه رازی که سازنده واکسن های دوره کودکی مان است، احساس دین می کنیم و بدون شک تمام سفیران حوزه افریقا، درخواست های این موسسه رازی قاطعانه پیگیری خواهند کرد.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا