اخبار ویژهاقلیمخبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

ساماندهی اتباع خارجی ساکن البرز بر اساس قانون انجام می‌شود

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: در خصوص ساماندهی اتباع خارجی ساکن در استان بر اساس قانون عمل می‌کنیم و خارج از ضوابط هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد چراکه بسترهای لازم برای این امر فراهم شده است.

به گزارش مشق صلح، مجتبی عبداللهی در همایش گرامیداشت روز شهر، روستا و عشایر که در محل تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد گذشته و هفته نیروی انتظامی و گرامیداشت روز روستاها و عشایر، گفت: هر ماه برگزاری جلسات کارگروهی با حضور شهرداران، دهیاران و مدیران مربوطه برای تبادل تجارب و اتخاذ تدبیر جهت حل موضوعات، در دستور کار است.

وی ادامه داد: انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم و البرز رتبه اول کشور در پیش ثبت نام ها را داشته و هزار و ۴۳۲ نفر برای این رویداد بزرگ کاندید شده‌اند که نوید حضور و مشارکت پرشور مردم را می‌دهد.

عبداللهی گفت: تمامی مدیران استان باید با اهتمام و همدلی برای جلب مشارکت حداکثری از طریق خدمت به مردم، امیدآفرینی و تبیین دستاوردها وارد میدان شوند.

وی افزود: حل مشکلات، تکریم و دیدار های چهره به چهره با مردم از وظایف ذاتی مدیریت در نظام جمهوری اسلامی است از این رو باید این خصیصه را در خود تقویت کنیم.

استاندار البرز گفت: باید لحظه ها را غنیمت بدانیم و از فرصت کارگزاری نظام برای خدمتگزاری به مردم استفاده کنیم، تنها مسیر بقا در پست ها و نمایندگی مردم، کار جهادی و شبانه روزی و ایجاد تحول در رفاه و رضایتمندی مردم است.

وی افزود: باید همواره عملکردمان را مورد ارزیابی قرار دهیم و از نگاه مردم به اقدامات و تحولات ایجاد شده به خود نمره بدهیم.

عبداللهی گفت: پست ها و مسئولیت ها ماندگار نیستند و تنها خدمات و کارآیی ما در اذهان مردم می ماند.

وی افزود: انتظار می‌رود که به رفتار خود دقیق باشیم و تحت تاثیر فشارها و جهت دهی‌های دشمنان در فضای مجازی و رسانه های بیگانه قرار نگیریم.

استاندار البرز گفت: در خصوص ساماندهی اتباع خارجی ساکن در استان بر اساس قانون عمل می‌کنیم و خارج از ضوابط هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد چراکه بسترهای لازم برای این امر فراهم شده است.

وی با اشاره به روند ساخت و سازها در استان، افزود: طی توافقی اجازه ساخت به اراضی قولنامه ای با کاربری مسکونی در شهرها صادر خواهد شد که البته قوانین و ضوابط خاصی نیز دارد.

عبداللهی گفت: شوراهای اسلامی شهر و شهرداران در خصوص احداث گلخانه ها همراهی ویژه ای داشته باشند چراکه ایجاد شغل، افزایش بهره وری، صرفه جویی در مصرف آب، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و… از جمله مزایای این امر است.

وی با بیان اینکه البرز برای جبران عقب ماندگی در سرانه‌های آموزشی و پرورشی به حداقل هزار مدرسه نیاز دارد، افزود: برای این منظور تمامی شهرداری ها و دستگاه ها باید تعامل و هم افزایی داشته باشند، همچنین ساخت بیمارستان ها، درمانگاه ها و اماکن ورزشی باید با اعطای پروانه های رایگان مورد حمایت قرار گیرد.

استاندار البرز گفت: دهیاران باید برای آبادانی، احیا و بازگشت جمعیت به روستاها طرح و برنامه بدهند و اولویت اجرای طرح هادی ایجاد اشتغال و رشد جمعیت است.

وی افزود: در استان البرز ۹۳ درصد مردم شهرنشین و ۷ درصد روستانشین هستند از این رو رویکرد ما باید بازگشت جمعیت و زندگی به روستاها باشد.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا